Ga naar inhoud

USB 2 maar snelheid USB 1.1


Aanbevolen berichten

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hallo, ik heb hetzelfde probleem als die meneer omschrijft in de startpost...als ik mijn harddisk op mijn mobo aansluit dan geeft hij dat er'' een snel usb-apparaat aangesloten op een trage usb-hub'' dit is echter wel raar want mijn mobo heeft usb 2.0 en in mijn bios staat usb 2.0 op enabled! ik gebruik windows xp professional, maar kan service pack 1 of 2 niet installeren( als jullie snappen wat ik bedoel :oops: ) Dus heeft iemand hier een oplossing voor??!! Alvast bedankt,
Link naar reactie
[quote:c2f339a2c3="bmwmaster"]ik heb hetzelfde probleem als die meneer omschrijft in de startpost (..) mijn mobo heeft usb 2.0 en in mijn bios staat usb 2.0 op enabled! ik gebruik windows xp professional, maar kan service pack 1 of 2 niet installeren[/quote:c2f339a2c3] Zonder Service Pack 1 of 2 kan USB 2.0 in Windows XP alleen functioneren, als de USB 2.0 drivers van de USB 2.0 controller, die op de site van je moederbord fabrikant te downloaden is, geïnstalleerd zijn.
Link naar reactie
Wat het rare is wat ik ervaren heb is het feit dat ik werk met SP2 en ik bij m'n USB-drivers de versie van 7-1-2001 had staan van Microsoft. Ik heb uiteindelijk de drivers bijgewerkt naar een "compatible" USB enhanced controller en heb voor die van de fabrikant gekozen (NEC PCI enhanced 2.0 USB controller) en nu pas heb ik USB2.0. Dus ik heb m'n vraagtekens dat als je alleen maar SP1 of SP2 installeert, je meteen ook gebruik maakt van USB 2.0. Immers ik werk al met SP2 en daar had ik nog steeds oude USB-drivers... Ik merk nu ook grote snelheidswinst op m'n USB 2.0 pci-kaart met de USB2.0 drivers van de fabrikant.
Link naar reactie
[quote:fc4c2d1a39="AswinW"]Dus ik heb m'n vraagtekens dat als je alleen maar SP1 of SP2 installeert, je meteen ook gebruik maakt van USB 2.0.[/quote:fc4c2d1a39] Dat zou wel het geval moeten zijn. Bij mij in Windows XP SP2 staan bij de USB-controllers, Standaard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller datum 1-6-2002. Bij stuurprogrammagegevens [code:1:fc4c2d1a39] C:\Windows\system32\drivers\usbehci.sys C:\Windows\system32\drivers\usbhub.sys C:\Windows\system32\drivers\usbport.sys C:\Windows\system32\hccoin.dll C:\Windows\system32\usbui.dll Leverancier: Microsoft Corporation Bestandsversie: 5.1.2600.2180 [xp_sp2_rtm.040803-2158] [/code:1:fc4c2d1a39] De USB 2.0 controller bij mij is een PCI Firewire + USB 2.0 kaart van Sitecom. [quote:fc4c2d1a39="AswinW"] Ik merk nu ook grote snelheidswinst op m'n USB 2.0 pci-kaart met de USB2.0 drivers van de fabrikant.[/quote:fc4c2d1a39] In Windows XP zonder Service Pack kon ik drivers van de fabrikant ook installeren. Deze werkte ook. Alleen het nadeel van de drivers van de fabrikant is, dat deze niet digitaal ondertekent is door Microsoft Windows Publisher.
Link naar reactie
[quote:aa6e010ce5="jolo"][quote:aa6e010ce5="bmwmaster"]ik heb hetzelfde probleem als die meneer omschrijft in de startpost (..) mijn mobo heeft usb 2.0 en in mijn bios staat usb 2.0 op enabled! ik gebruik windows xp professional, maar kan service pack 1 of 2 niet installeren[/quote:aa6e010ce5] Zonder Service Pack 1 of 2 kan USB 2.0 in Windows XP alleen functioneren, als de USB 2.0 drivers van de USB 2.0 controller, die op de site van je moederbord fabrikant te downloaden is, geïnstalleerd zijn.[/quote:aa6e010ce5] Ik heb het asus a8n sli deluxe, maar nergens op de asus site staan er geen drivers van de usb 2.0 controller! dus ik kan alleen maar usb 1.1 draaien!! :cry: dit is alleen wat vervelend, want ik heb een externe harddisk van 120GB. dus dat duurt vrij lang voordat je die hebt doorzocht! dus weten jullie mischien waar je die drivers kan downloaden. Ik gebruik windows xp prfessional, met een a8n sli deluxe mobo..... wie o wie kan me helpenn :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...