Ga naar inhoud

Uitvallen tijdens een Systeem opbouwen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal Ik heb gisteren een nieuw systeem gebouwd (Een zeer zware Win2000 Server). Het installeren en het inrichten van de Server verliep prefect. (waarbij 10-tallen malen opgestart moet worden, denk aan Microsoft Updaten) Alleen de volgende morgen wilde ik het systeem nog eens nalopen, en toen startte hij niet meer op. Zelf denk ik dat de Bios "leeg" is. De processor of videokaart is het in elk geval niet. (is gecontroleerd) Heeft iemand een idee? En zo ja, hoe is dat te verhelpen? Als het toch de Bios blijkt te zijn, wat is daar dan aan te doen. Is Flashen van de Bios zelf te doen, of te omzeilen? Mvg Jan Filarski
Link naar reactie
1. stekker + alle kabels in kast (vooral voeding) controleren+ aandrukken 2. Doet ie helemaal niet meer? Ook geen fans die draaien/ hdd die draait?? 3. CMOS clear doen met een jumpertje op het mobo, als je die niet hebt batterijtje van het mobo dr ff halfuurtje uithalen en dan terugstoppen. 4. Kaal opstarten (dus zonder geluidskaart, uitbreidingskaarten enz)
Link naar reactie
[quote:9d2780b826="j.filarski"]Hallo allemaal Ik heb gisteren een nieuw systeem gebouwd (Een zeer zware Win2000 Server). Het installeren en het inrichten van de Server verliep prefect. (waarbij 10-tallen malen opgestart moet worden, denk aan Microsoft Updaten) Alleen de volgende morgen wilde ik het systeem nog eens nalopen, en toen startte hij niet meer op. Zelf denk ik dat de Bios "leeg" is. De processor of videokaart is het in elk geval niet. (is gecontroleerd) Heeft iemand een idee? En zo ja, hoe is dat te verhelpen? Als het toch de Bios blijkt te zijn, wat is daar dan aan te doen. Is Flashen van de Bios zelf te doen, of te omzeilen? Mvg Jan Filarski[/quote:9d2780b826](Een zeer zware Win2000 Server. vertel eens wat meer . mobo geheugen voeding etc etc . als ik een 386 machine van 100 kilo heb is hij ook heel zwaar.
Link naar reactie
[quote:3aa1b89cef="j.filarski"]Hallo Moederbord = Soltek KT600-CIL ATX CPU = ADM 2600+ Sempron een van de laatste met socket A. Geheugen = 512Mb White Lake DDR PC400 HC[/quote:3aa1b89cef] zo zwaar is het systeem ook weer niet. test het geheugen eens . white lake ddr pc400 hc komt niet voor als je zoekt met google. jammer dat je pc het niet meer doet . voor mijn zelf had ik gekozen voor een asus mobo A7N8X de luxe . en dan 2 reepjes pc 3200 265 mb dual . dat is niet om je systeem naar beneden te halen hoor
Link naar reactie
Hoi, Nee, het systeem is qua componenten niet zo zwaar, maar wat er omheen zit wel n.l. RAID1 met backup (3 schijven van 200Gb) Dubbel uitgevoerde 500Watt voeding SysteemKast van 545x225x505 (lxbxh) Het geheugen had ik al vervangen als test. Was het dus ook niet. Bovendien zou je dan piepjes horen. Toch wel mooi spul he? Mvg Jan Filarski
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...