Ga naar inhoud

wegvallen externe schijf na 5min via firewire


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een externe schijf aangesloten via firewire. Allemaal leuk en geen probleem, maar opeens na een minuut of 3 is die opeens uit het lijstje met schijven verdwenen. :-? Dit terwijl de schijf wel blijft zoemen (hij gaat dus niet uit). De stekker van firewire erin en eruit helpt niet, de schijf moet echt uit/aan gezet worden. Dit had ik vorige week niet, hetzei dat dit in een andere schijf was (was maxtor 80GB, nu samsung 40GB). Kan die samsung hier niet mee omgaan?? Er is geen probleem als ik de schijf aansluit via usb. Maar omdat ik daar al een andere externe schijf heb hangen, heb ik voor firewire gekozen. Maak het voor de snelheid uit of ik 2 schijven via usb aanstuur (lijkt mij wel....)
Link naar reactie
[quote:78cab33430="Pistolenpaul"]Ik heb hier een externe schijf aangesloten via firewire. Allemaal leuk en geen probleem, maar opeens na een minuut of 3 is die opeens uit het lijstje met schijven verdwenen. Dit terwijl de schijf wel blijft zoemen (hij gaat dus niet uit). De stekker van firewire erin en eruit helpt niet, de schijf moet echt uit/aan gezet worden. [/quote:78cab33430] Dit probleem lijkt wel op het firewire probleem wat ik had in deze topic http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=113103&highlight= [quote:78cab33430="Pistolenpaul"] Maak het voor de snelheid uit of ik 2 schijven via usb aanstuur[/quote:78cab33430] Dat hangt er vanaf wat voor een usb2 aansluitingen je hebt. Als je moederbord twee usb2 controllers heeft, kun je het beste de Maxtor op de ene-, en de Samsung op de andere controller aansluiten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...