Ga naar inhoud

Zelfbouw pc kast (100%): hoe de harddisk te monteren????


Aanbevolen berichten

Heya, Ben zelf een complete pc kast aan het bouwen van een aluminum muziek koffer. Nu krijg ik alles mooi ingbouwd met behulp van verschillende soorten aluminium profiel (U, L, T en H profielen die bij de gemiddelde doe het zelf zaak zijn te verkrijgen). Nu blijf ik nog met 1 probleem zitten: hoe kun je een constructie maken waarin je de harddisk kan monteren? Bijkomend probleem is dat in een koffer je slechts van 1 kant kunt schroeven in de kast (en niet aan twee kanten zoals een open pc kast uit de winkel). Om een HD makkelijk erin en eruit te halen moet je meestal aan twee kanten schroeven erin draaien. Ik zat te denken om de harddisk te schroeven op wat aluminium profielen die je dan weer ergens in de koffer vastschroeft, maar dit lijkt me toch niet zo handig. Ik ben naarstig op zoek naar voorbeelden van mensen die soortgelijke zelfbouw projecten achter de rug hebben. Via google blijkt dit toch niet zo makkelijk te zijn. Iedereen lijkt te bouwen met de standaard winkel kasten :( Heeft er iemand nog mooie voorbeelden?
Link naar reactie
kun je niet een soort schanier of beugeltje gebruiken? die kun je bij iedere doe het zelf zaak krijgen. schroef die aan je HD en dan bevestig je de HD aan de binnenkant van je kast. een HD hoeft in feite niet echt watepas te liggen. ik ben zelf creatief, en heb een gewone metalen chieftech kast. aangezien ik 4 HD's er in heb zitten en de zaak behoorlijk wam wordt heb ik de HD's aan de bovenkant gezet. gewoon in een aluminum HD holder. gaatje geboord beugeltje gemaakt en whoala :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...