Ga naar inhoud

2de harde schijf niet te formateren


Aanbevolen berichten

Ik gebruik een mobiele harde schijf (Maxtor 80 GB}. Deze schijf wordt aangegeven in Partition Magic 8 met een gele band en met de tekst BAD. De schijf laat zich door Partition Magic niet formateren. Na het opstarten van de computer verscijnt in het "blauwe scherm" verschijnt bij het uitvoeren van Partition Magic:[b:e2078003b3] "error 4 while executing batch; error 4 Bad argument/parameter". [/b:e2078003b3]In windows kan ik de schijf ookniet formateren omdat Windows aangeeft dat de schijf in gebruik is door een programma terwijl ik niets "aan " heb staan. De schijf wordt door Windows verkenner wel herkent en ik ka hem gewoon gebruiken. De schijf heeft eerder echter moeilijkheden veroorzaakt en door de indicatie BAD in Partition Magic ben ik er niet gerust op en wil hem daarom in een goede staat terug brengen. Wie geeft een advies
Link naar reactie
Op de site van Maxtor kun je een diagnostic tool downloaden (kijk even op pagina [url]http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.8db0c3d6932ced37294198b091346068/?channelpath=/en_us/Support/Software%20Downloads[/url]) om de schijf te controleren op fouten. Als je een frisse start met de schijf wilt maken: kopieer wat je wilt behouden naar een andere schijf, en gebruik de Maxtor tool om het ding te formatteren.
Link naar reactie
[quote="In windows kan ik de schijf ookniet formateren omdat Windows aangeeft dat de schijf in gebruik is door een programma terwijl ik niets "aan " heb staan. [/quote] je moet in windows naar de eigenschappen van de HD daar moet je even kijken of de SCI of de schijf caching aangevinkt staan. er kunnen nog meer opties zijn, maar er staat iets aangevinkt bij de HD eigenschappen. en dat is de reden dat windows de format niet kan uitvoeren.
Link naar reactie
Bedankt allemaal voor je reacties. Veel gelezen en toen het ad vies van Bavel toegepast. Het is opgelost!. Mag ik nog een vraag stellen nu jullie mij zo goed geholpen hebben. Ik werk met een "Mobile Rack" waarin een hard disk zit. Om zo'n Mobile Rack te verwisselen voor een andere (dus met een andere harde schijf) zet ik mijn computer helemaal uit. Dit is op advies van de winkel waar ik die Mobile Racks koop. Mijn vraag is dat nodig wantty dat is wat lastig en vraagt in ieder geval tijd. Is het niet voldoende het "sleuteltje" om te draaien zodat het apparaat uit staat en dan de Mobile Rack met harde schijf te wisselen. Of maak ik dan kans iets te beschadigen? Graag advies
Link naar reactie
[quote:1683bd1b8d="ferrymutter"]Om zo'n Mobile Rack te verwisselen voor een andere (dus met een andere harde schijf) zet ik mijn computer helemaal uit. Dit is op advies van de winkel waar ik die Mobile Racks koop.[/quote:1683bd1b8d] Dat is inderdaad het juiste advies. Als je deze met het sleuteltje uitzet, terwijl de pc nog aan staat, kan er data verloren gaan. Ook zouden er beschadigde sectoren kunnen ontstaan in die harde schijf. Ook met de harde schijf die er voor in de plaats komt, kunnen problemen ontstaan. Want deze is dan nog niet door de BIOS gedetecteerd. Dus ook ik raad aan eerst de pc uit te zetten, alvorens het sleuteltje om te draaien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...