Ga naar inhoud

vreemd fenomeen met cd-r's


Aanbevolen berichten

Op de computer van de ouders van mijn vriendin doet zich een fenomeen voor waar ik niets van begrijp. Als je een beschreven cd-r in de cd-romspeler steekt, floept de Windows Media Player open en komt er een boodschap van "Windows Media Player kan dit formaat niet afspelen etc...". Het vreemde is dat er op die cd-r's helemaal geen mediaformaten opgeslagen staan. Het is zo dat dit verschijnsel zich voordoet bij élke cd-r, ongeacht wat erop opgeslagen is. Gewone "originele" cd-roms leest hij wel. Ook wanneer je via verkenner op de E: klikt, lijkt het alsof er op de cd-r enkel één klein (44 kb) .cda-bestandje staat. Kan het zijn dat dit een type cd-romspeler is dat geen cd-r's kan lezen?? Op andere computers worden deze zelfde cd-r's onmiddellijk aanvaard... Ik krijg er werkelijk kop noch staart aan. Alle hulp is dan ook meer dan welkom. Alvast bedankt.
Link naar reactie
je hebt denk ik ingesteld dat als je een cd er instopt hij windows mediaplayer moet openen, en dat hij die actie altijd moet uitvoeren. De originele cdrom's die je gebruikt bevatten denk ik een autorun, die windows opent ipv het ingestelde, wat hij dus gebruikt voor cd's zonder autorun bestand, wat dus doorgaans niet op een cd-r wordt geschreven.
Link naar reactie
Rick, bedankt voor de tip, ze hebben inderdaad geen brander. Ik heb het geprobeerd met udfreader maar het helpt niet. Aan wat zou dit nog kunnen liggen? NoepZor, ik denk dat deze mogelijkheid niet de juiste is, aangezien ik ook via de verkenner enkel een audiobestandje weergegeven zie als ik de e: aanklik. Indien het toch dit zou zijn, waar kan je die instelling dan terug veranderen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...