Ga naar inhoud

nieuwe hd 40 GB kan daar zonder format een image op terug


Aanbevolen berichten

[quote:4b2b36d704="ppannevis"]mijn c 10 GB is te klein voor Xp, nu met extra office 2003 ik heb een image (Drive image 8.0)op andere schijf kan ik met rescue diskettes deze image terugzetten o p de nw c schijf ? of moet de HD eerst een format krijgen is Maxtor 40 GB 3.5 series alvast bedankt en alle goede wensen[/quote:4b2b36d704]sorry
Link naar reactie
[quote:e48fcee7e3="gerben"]Als het een volledig image is, hoef je niet te formatteren/partitioneren. Mogelijk kun je nog wel een klein probleempje krijgen als de bootsector mist, maar dat is ook wel weer op te lossen.[/quote:e48fcee7e3] Ik heb met Norton Ghost 9 (2004) een image gemaakt van een 20gb harde schijf. Mijn plan was om deze image terug te zetten op een 40gb harde schijf. (De 40gb HD heb ik even via USB extern aangesloten.) Netjes de image terugzetten lukt wel, maar vervolgens opstarten via de 40gb harde schijf lukt me niet. (Uiteraard heb ik hem eerst van USB afgehaald en ingebouwd in de betreffende pc). Bij het opstarten geeft het bios aan dat hij niet kan booten. Ben bang dat dat met de bootsector te maken heeft. Ben nu maar windows opnieuw aan het installeren en daarna de image (van andere partitie) terugzetten. Gerben, hoe zou jij dat makkelijker oplossen? (Excuses voor het gijzelen van dit topic)
Link naar reactie
Booten met de windows cd, dan op R of F10 drukken. Je krijgt dan een soort command line interface. Daarin kun je dan fixmbr en/of fixboot intikken. Daarna de computer opnieuw opstarten. Andere bootrecordtools staan op de ultimate boot cd. http://www.ultimatebootcd.com/ Bij je schijf is mogelijk ook een setuptool geleverd, waarmee je de schijf snel kunt partitioneren en formatteren. Deze zal ook de bootsector aanmaken.
Link naar reactie
wat voor image heb je gemaakt, een partition of disk image ? alternatief: Hang de 40 gb als master (C: dus) en de kleine schijf als slave of op de sec controller. Start in dos mode de ghost op en doe dan een partition copy. (gaat vele malen sneller dan een image terugzetten en maken) Je moet wel de 40 gb partitioneren vooraf (doe dat met maxblast= ongeveer 1minuut parten en format)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...