Ga naar inhoud

steeds lege HD


Aanbevolen berichten

hallo beste leden, ik zal me ff voorstellen, ik ben Eduard. ik ben erg thuis op het gebied van pc's. maar zoals iedereen ben ik ook niet te oud om te leren, en heb ik het volgende probleem: ik heb een maxtor 160GIG als 2de schijf in mijn pc. nu wordt het leuk.... hij geeft af en toe aan dat de schijf leeg is! en vraagt vervolgens om een format! da's lache toch? :D want ik weet dat er 120GIG data op staat :-? ik heb gelukkig het tooltje "getdataback for NTFS" 8) daamee kan ik alles dus terug halen. (moet je wel 120GIG elders vrij hebben natuurlijk) ik vind het dus niet zo'n drama, waren het niet dat het gewoon 2 dagen kost om alles te backuppen. de main vraag is natuurlijk waarom is die schijf steeds leeg?? er is duidelijk iets met de bootsector aan de hand. of de ruimte waar de bootsector moet staan of zo.. dit is nu de 3de keer. alles terug gehaalt, format erover alles terug gezet en 2 dagen later zelfde probleem. wellicht mijn HD overleden? :cry: maar ale.. weet iemand het? dank! :o
Link naar reactie
Heeft die schijf geen S.M.A.R.T.? Dit moet je aanzetten in het BIOS en kijkt dan de harde schijf na op fouten. Als er iets in de strekking van "Hardware failure imminent, please backup your data now" staat tijdens het opstarten dan weet je wat je te doen staat. Maxtor heeft trouwens op de site ook een tooltje staan waarmee je één en ander kunt controleren. Grtz. Jan Willem
Link naar reactie
ja dat tooltje ken ik, powermax heet het. maar die vind niets. smart staat aan. het betreft ook geen C schijf hier he. het is een D schijf, althans een tweede harde schijf. een low format? wat is daar het nut van dan? zover als ik het begrijp wordt een schijf niet beter door een low format. de schijf is trouwens nog maar net een maand oud. het betreft een maxtor. ik lees de laatste tijd over maxtor dat ze spul verkopen wat niet 100% door de test is gekomen! wellicht is het beter om hem te retouneren! en dan maar iets van seagate of iets dergelijks aanschaffen. dit is nu de tweede maxtor in 2 maanden! de eerste had een lees probleem en een fatale fot tijdens de powermax test! dat was een 120GIG. voor mij geen maxtor mee denk ik maar zo..... :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...