Ga naar inhoud

Harde Schijf van 160gb


Aanbevolen berichten

Ik heb een harde schijf van 40 GB waar windows op staat. Dit was te weinig dus ik heb een 2e schijf gekocht. Deze is 160 GB. Mijn primary master is de schijf van 40gb. De secondary is die van 160gb. Ik heb op de nieuwe harde schijf een partitie gemaakt. Deze is 33898 mb. Als ik bij deze computer kijk, staat er 33,87 GB. Dit klopt toch niet. Hij is toch 160gb. Daarom heb ik de nieuwe hardeschijf met windows xp cd geformateerd een heeft ie er windows opgezet. Maar dit wil ik niet. Ik wil dat windows op de schijf van 40 GB blijft functioneren en dat ik de 2e harde schijf gewoon ga gebruiken om data op te slaan. Ik wil er geen windows op hebben. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de 2e schijf als extra schijfruimte kan gebruiken zonder dat windows geinstalleerd is?
Link naar reactie
"Ik heb op de nieuwe harde schijf een partitie gemaakt. Deze is 33898 mb. Als ik bij deze computer kijk, staat er 33,87 GB. Dit klopt toch niet. Hij is toch 160gb." 33898 mb, is dat megabits of megabytes? Dat laatste klopt wel met 33,87 GB. En als je een partitie van deze grootte hebt gemaakt is de rest van je schijf nog leeg. Je kunt die windows er weer af krijgen door vanuit je oorspronkelijke windows opnieuw te formatteren. Ga naar control panel, administrative tools, computer management, disk management (mijn computer spreekt engels, zal wel computerbeheer, schijfbeheer zijn). Daar zie je schijven staan. Als eerste moet je dan de bestaande partitie op je tweede schijf opnieuw formatteren en kun je ook nieuwe partities aanmaken en formatteren. Als je de groote van die eerste partitie wilt veranderen dan weghalen en een nieuwe aanmaken. Kijk ook nog even naar http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=135881 http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=135868 voor verwante informatie
Link naar reactie
[quote:da5a95e25d="a.tip"]"Ik heb op de nieuwe harde schijf een partitie gemaakt. Deze is 33898 mb. Als ik bij deze computer kijk, staat er 33,87 GB. Dit klopt toch niet. Hij is toch 160gb." 33898 mb, is dat megabits of megabytes? Dat laatste klopt wel met 33,87 GB. En als je een partitie van deze grootte hebt gemaakt is de rest van je schijf nog leeg. Je kunt die windows er weer af krijgen door vanuit je oorspronkelijke windows opnieuw te formatteren. Ga naar control panel, administrative tools, computer management, disk management (mijn computer spreekt engels, zal wel computerbeheer, schijfbeheer zijn). Daar zie je schijven staan. Als eerste moet je dan de bestaande partitie op je tweede schijf opnieuw formatteren en kun je ook nieuwe partities aanmaken en formatteren. Als je de groote van die eerste partitie wilt veranderen dan weghalen en een nieuwe aanmaken. Kijk ook nog even naar http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=135881 http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=135868 voor verwante informatie[/quote:da5a95e25d] Oke dit heb ik gedaan, het is goed gekomen. Aleen als ik de computer opstart, komt er een scherm met 2 keer windows xp proffesional en daaruit moet ik kiezen. De ene is goed en daar zit m'n 40 gb en 160 gb harde schijf op, de andere geeft een fout, hoe krijg ik die onbruikbare daar weg?
Link naar reactie
Laat alle verborgen bestanden weergeven: http://www.spyware-politie.nl/Zichtbaar_maken_verborgen_bestanden.htm Ga op de goede installatie naar c (dus de 40gb schijf) en zoek boot.ini, open die, selecteer alles (bewerken --> alles selecteren) en kopieer het (ctrl + c) --> open je volgende post en druk op ctrl + v om het erin te plakken. Sluit nu boot.ini af en sla evt wijzigingen NIET op. Nu staat de inhoud van je boot.ini hier en dan kunnen wij kijken wat eruit moet om die slechte weg te krijgen. :wink:
Link naar reactie
Ik zou de nieuwe schijf ook voor windows gebruiken omdat deze zeer waarschijnlijk veel sneller is. Je kan op die 160Gb hd toch meerdere partities maken, en dan op de c: windows zetten en bv op d: je data. Zelf gebruik ik van partition magic de floppies om van booten en dan partities maken en formateren. Daarna is je schij klaar om te gebruiken.
Link naar reactie
Het formaat doet mij vermoeden dat je een FAT32 partitie hebt aangemaakt. Deze worden in XP standaard maximaal 32 GB (33554432 bytes). Verwijder deze partitie weer, en maak NTFS partities aan. Wil je perse FAT32 partities, maak die dan aan met een ander programma, bijvoorbeeld partition magic. Diverse harddiskfabrikanten leveren ook tools, om schijven makkelijk in te delen, bijvoorbeeld maxblast van maxtor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...