Ga naar inhoud

Herkent nieuwe hardware niet


Aanbevolen berichten

[quote:0b544a9e5c="RuudLeeuw"] Hoe daar verder mee ? Ergens te downloaden ? Waarin (folder) installeer ik dat ? [/quote:0b544a9e5c] Dat van die VIA enz was natuurlijk een voorbeeld. Als je wilt weten wat voor een chipset je moederbord heeft, kun je dat te weten komen met [url=http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1]Averest.[/url] Dit programma toont dan een link waar de chipset drivers gedownload kunnen worden. En toont wellicht ook nog andere bruikbare informatie over je systeem. Zoals welk moederbord je hebt en de BIOS versie. Informatie over je IDE apparaten en je optische stations. En nog een reactie op je bericht van Zo Jan 02, 2005 9:01 pm die ik gisteren avond over het hoofd zag :oops: [quote:0b544a9e5c="RuudLeeuw"] Ok, kennelijk had in InCD wel geinstalleerd van een eerder genoemde link bracht me naar een ander forum en een soortgelijk probleem bevatte de suggestie alles van InCD uit Register te halen. Heb ik gedaan, en passant nog een hele Software sleutel van Ahead verwijdert want ik heb alles van Nero verwijdert(kennelijk wordt eea niet in het register dan weggehaald). [/quote:0b544a9e5c] Ik ben er niet zeker van of je daarmee ook het register mee terug brengt in de toestand voor de installatie van InCD. [quote:0b544a9e5c="RuudLeeuw"] Uit dat andere forum begrijp ik dat Nero software ook je hardware kan stukmaken,[/quote:0b544a9e5c] Dat kan ik niet bevestigen. Over het algemeen geldt dat software hardware niet kan stukmaken. In ieder geval niet zolang de hardware binnen de maximale specificaties blijft. [quote:0b544a9e5c="RuudLeeuw"] maar dat verklaart dan niet waarom ik met mijn oude DVD-lezer (nadat ik Nero had verwijderd) hetzelfde blauwe scherm wordt getoond en het systeem vastloopt (eerder super vertraagd, niet echt vast). [/quote:0b544a9e5c] Daar heb ik ook nog geen verklaring voor. Maar nadat je de chipset drivers van je moederbord hebt gedownload is het wellicht het beste dat je eerst eventuele geinstalleerde video drivers deinstalleert, dan de chipset drivers installeert. En daarna de video drivers herinstalleert. Ook zou je nog kunnen testen of je CD-Rom drive en DVD-brander nog wel goed werken in Windows 98 veilige modus. Om de CD-Rom drive en DVD-brander te kunnen zien in Windows 98 is het wel vereist dat je DOS drivers voor deze optische apparaten installeert. Via config.sys en autoexec.bat. [quote:0b544a9e5c="RuudLeeuw"] Nog iets over de IDE-kabel, dit is 40-pins; eerder was iets gezegd over 80-pins maar de aansluitingen zijn allemaal 40-pins. Bij de nieuwe CDRom zat geen IDE-kabel, wel bij de DVD-brander maar die kan ik niet gebruiken op 2 apparaten en deze heeft ook 40 gaatjes dus dat doet weinig veranderen. [/quote:0b544a9e5c] De connectors van de IDE kabels hebben inderdaad allemaal 40 gaatjes. Maar de UDMA66/100 kabel hebben wel 80 aders. De helft wordt gebruikt voor afscherming, wat de kans op storing verkleint.
Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...
Vanochtend belde MyCom (na 2 weken, ze hadden het erg druk...) met de boodschap dat de IDE Controller stuk was. Er zouden er 2 opzitten maar de andere was ook gaar. Dat betekende een nieuw moederbord en omdat mijn moederbord SDram geheugen heeft, ook nieuw geheugen. En huidige moederborden passen niet meer in mijn kast, dus ook een andere kast. Einde verhaal dus. Nu heb ik recentelijk een P3 systeem gerepareerd dus deze naar MyCom gebracht en gevraagd de DVD-brander hierin te sleutelen en ook de HDD v/d gare PC er als slave bij te zetten. Hopelijk duurt het niet weer 2 weken. Oorzaak van de kapotte IDE Controller, zeggen ze bij MyCom, kan kortsluiting zijn geweest (heb inderdaad niet met aarde aansluiting gewerkt, maar de fout ontstond bij installatie van de software en het "lade openen" van de CD-speler met de installatie software).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...