Ga naar inhoud

muis installeren


Aanbevolen berichten

De muis van mijn tweede computer (Logitech Cordless Wheel Mouse) heeft het kennelijk begeven, want er komt geen reactie meer. Nu probeer ik een "gewone" muis die ik in reserve had op dezelfde ingang aan te sluiten, met behulp van Tab en cursortoetsen, maar kennelijk "ziet" de computer deze muis niet. Ik zie hem ook niet in Apparaaatbeheer. Wat te doen? Sander
Link naar reactie
[quote:ec33de9788="JBS"]Gaat het om een muis met PS2 aansluiting? Zet dan eerste de PC uit, sluit de muis aan en start dan de PC weer op.[/quote:ec33de9788] Dank je wel! Maar ja, zou het probleem dan in de vervangende muis liggen? Ik krijg namelijk na het opstarten met deze muis te lezen: "Windows heeft geen aangesloten muis aangetroffen. U kunt nu veilig een seriële muis aansluiten. Als u een muis op een PS/2- muispoort wilt aansluiten, dient u eerst de computer uit te zetten." Ik neem maar aan dat dezelfde ingang die ik altijd voor de Cordless Mouse heb gebruikt, ook de ingang is voor deze muis. En dus PS/2. Een andere ingang kan ik trouwens niet ontdekken.
Link naar reactie
[quote:473654e326="s.littel"][quote:473654e326="JBS"]Je moet de muis aan sluiten op de groene PS2 aansluiting. Zit ie daar nu in?[/quote:473654e326] Jawel, dat is toch dat groene verloopje van een 9-pins "platte" ingang naar een ronde ingang?[/quote:473654e326] Bedoel je deze http://www.cableuniverse.co.uk/catalog/images/150_ps2mouse-atkeyboard.gif ? Wat voor een stekkertje zit er aan de muis? Een ronde of 'n 9-pins als op die afbeelding?
Link naar reactie
[quote:e46994aaa7="JBS"][quote:e46994aaa7="s.littel"][quote:e46994aaa7="JBS"]Je moet de muis aan sluiten op de groene PS2 aansluiting. Zit ie daar nu in?[/quote:e46994aaa7] Jawel, dat is toch dat groene verloopje van een 9-pins "platte" ingang naar een ronde ingang?[/quote:e46994aaa7] Bedoel je deze http://www.cableuniverse.co.uk/catalog/images/150_ps2mouse-atkeyboard.gif ? Wat voor een stekkertje zit er aan de muis? Een ronde of 'n 9-pins als op die afbeelding?[/quote:e46994aaa7] Aan de muis zit een rond stekkertje dat in het groene verloop, dat bij de Logitech Cordless Wheel Mouse werd meegeleverd, past. Dit groene verloop laat op mijn (best wel oude P1-150Mhz) computer de 9-pins-ingang overgaan in een ronde ingang. Een andere ingang voor een muis kan ik niet vinden....
Link naar reactie
welk OS ? W9x ? Wat voor soundkaart is het ? Vele Jaren geleden dit ook gehad. Ik dacht dat iets in het driver gebeuren corrupt is geraakt icm met toen de sb32pnp geluidskaart. Oplossing was toen : of ik had de geluidskaart eruit gehaald en daarna opnieuw geinstalleerd of en dat is het meest waarschijnlijke wat ik toen deed was Format C:
Link naar reactie
[quote:1c5cfcfaf6="Bosje"]welk OS ? W9x ? Wat voor soundkaart is het ? Vele Jaren geleden dit ook gehad. Ik dacht dat iets in het driver gebeuren corrupt is geraakt icm met toen de sb32pnp geluidskaart. Oplossing was toen : of ik had de geluidskaart eruit gehaald en daarna opnieuw geinstalleerd of en dat is het meest waarschijnlijke wat ik toen deed was Format C:[/quote:1c5cfcfaf6] Ik geloof niet dat we het nu over hetzelfde hebben.... Ik was namelijk aan het zeuren over mijn muis die maar niet wil werken. Mijn OS is W98SE, trouwens.
Link naar reactie
[quote:487c6dd913="s.littel"][quote:487c6dd913="Bosje"]welk OS ? W9x ? Wat voor soundkaart is het ? Vele Jaren geleden dit ook gehad. Ik dacht dat iets in het driver gebeuren corrupt is geraakt icm met toen de sb32pnp geluidskaart. Oplossing was toen : of ik had de geluidskaart eruit gehaald en daarna opnieuw geinstalleerd of en dat is het meest waarschijnlijke wat ik toen deed was Format C:[/quote:487c6dd913] Ik geloof niet dat we het nu over hetzelfde hebben.... Ik was namelijk aan het zeuren over mijn muis die maar niet wil werken. Mijn OS is W98SE, trouwens.[/quote:487c6dd913]Logitech Cordless Wheel Mouse) wat dacht je van nieuwe batterijen
Link naar reactie
[quote:76b5b89804="plextor"][quote:76b5b89804="s.littel"][quote:76b5b89804="Bosje"]welk OS ? W9x ? Wat voor soundkaart is het ? Vele Jaren geleden dit ook gehad. Ik dacht dat iets in het driver gebeuren corrupt is geraakt icm met toen de sb32pnp geluidskaart. Oplossing was toen : of ik had de geluidskaart eruit gehaald en daarna opnieuw geinstalleerd of en dat is het meest waarschijnlijke wat ik toen deed was Format C:[/quote:76b5b89804] Ik geloof niet dat we het nu over hetzelfde hebben.... Ik was namelijk aan het zeuren over mijn muis die maar niet wil werken. Mijn OS is W98SE, trouwens.[/quote:76b5b89804] Logitech Cordless Wheel Mouse) wat dacht je van nieuwe batterijen[/quote:76b5b89804] Zijn al vernieuwd. Het gaat trouwens niet over de Cordless Mouse, maar om het aansluiten van een "gewone" muis.
Link naar reactie
Ik ben even de draad kwijt.... Je hebt een ronde aansluiting aan je muis zitten? Zoja: De ronde aansluiting van de muis moet je in de groene ronde aansluiting op het moederbord stoppen. Naast het toetsenbord. Die 9-pins die je bedoeld is een COM poort. Daar werden muizen vroeger op aan gesloten. (in de Tempest wereld nog steeds ;))
Link naar reactie
[quote:cb94641053="JBS"]Ik ben even de draad kwijt.... Je hebt een ronde aansluiting aan je muis zitten? Zoja: De ronde aansluiting van de muis moet je in de groene ronde aansluiting op het moederbord stoppen. Naast het toetsenbord. Die 9-pins die je bedoeld is een COM poort. Daar werden muizen vroeger op aan gesloten. (in de Tempest wereld nog steeds ;))[/quote:cb94641053] Dank je voor de moeite! Tja, ik heb geen ronde, laat staan groene, aansluiting voor een muis op het moederbord, want deze computer is best oud (1996) en dus werkt hij alleen met de muisaansluiting op de COM-poort zoals u dat noemt. Met het verloopje naar een ronde aansluiting (die bij de Logitech-muis hoorde) lukte het me altijd wel om deze poort te gebruiken. Met een andere, "gewone", muis achter niet. Dat is nu het probleem.
Link naar reactie
[quote:0e0c897f81="s.littel"][quote:0e0c897f81="JBS"]Ik ben even de draad kwijt.... Je hebt een ronde aansluiting aan je muis zitten? Zoja: De ronde aansluiting van de muis moet je in de groene ronde aansluiting op het moederbord stoppen. Naast het toetsenbord. Die 9-pins die je bedoeld is een COM poort. Daar werden muizen vroeger op aan gesloten. (in de Tempest wereld nog steeds ;))[/quote:0e0c897f81] Dank je voor de moeite! Tja, ik heb geen ronde, laat staan groene, aansluiting voor een muis op het moederbord, want deze computer is best oud (1996) en dus werkt hij alleen met de muisaansluiting op de COM-poort zoals u dat noemt. Met het verloopje naar een ronde aansluiting (die bij de Logitech-muis hoorde) lukte het me altijd wel om deze poort te gebruiken. Met een andere, "gewone", muis achter niet. Dat is nu het probleem.[/quote:0e0c897f81] Dus je moet hem op de COM poort aansluiten. Wat heeft er voorheen op die aansluiting gezeten? Ik heb er bijvoorbeeld ooit 'n modem op aangesloten gehad, die moest netjes via apparaatbeheer gedeinstalleerd worden, anders bleef de COM poort "bezet". Kijk eens in het apparaat beheer (Configuratiescherm > Systeem > tabblad Hardware > Apparaatbeheer) of daar nog dingen in staan die helemaal niet meer aan de PC hangen.
Link naar reactie
[quote:cb4d002256="JBS"][quote:cb4d002256="s.littel"][quote:cb4d002256="JBS"]Ik ben even de draad kwijt.... Je hebt een ronde aansluiting aan je muis zitten? Zoja: De ronde aansluiting van de muis moet je in de groene ronde aansluiting op het moederbord stoppen. Naast het toetsenbord. Die 9-pins die je bedoeld is een COM poort. Daar werden muizen vroeger op aan gesloten. (in de Tempest wereld nog steeds ;))[/quote:cb4d002256] Dank je voor de moeite! Tja, ik heb geen ronde, laat staan groene, aansluiting voor een muis op het moederbord, want deze computer is best oud (1996) en dus werkt hij alleen met de muisaansluiting op de COM-poort zoals u dat noemt. Met het verloopje naar een ronde aansluiting (die bij de Logitech-muis hoorde) lukte het me altijd wel om deze poort te gebruiken. Met een andere, "gewone", muis achter niet. Dat is nu het probleem.[/quote:cb4d002256] Dus je moet hem op de COM poort aansluiten. Wat heeft er voorheen op die aansluiting gezeten? Ik heb er bijvoorbeeld ooit 'n modem op aangesloten gehad, die moest netjes via apparaatbeheer gedeinstalleerd worden, anders bleef de COM poort "bezet". Kijk eens in het apparaat beheer (Configuratiescherm > Systeem > tabblad Hardware > Apparaatbeheer) of daar nog dingen in staan die helemaal niet meer aan de PC hangen.[/quote:cb4d002256] Het probleem is uit de wereld. Ik heb er even een professional naar laten kijken. Het (groene) verloopje dat ik had voor de COM-poort, waarmee ik de Logitech Wheel Mouse altijd kon laten werken, bleek niet geschikt voor andere muizen met een ronde ingang. Gelukkig had de man nog een muisje met een 9-pins-staartje dat door de computer wel kon worden gezien. Het probleem zat hem dus kennelijk in dat verloopje. Overigens kan ik nu alsnog uw aanbeveling nachecken. Nogmaals dank voor de moeite.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...