Ga naar inhoud

200gb hdd niet herkend door windows?


Aanbevolen berichten

hoi ik heb een 200 gb hdd erbij gekocht deze heb ik aangesloten en als ik in mijn bios kijk staat hij daar braaf als slave in. als ik dan windows op start dan zie ik hem bij deze computer niet staan wel zegt hij nieuwe ardware gevonden en daar staat dan de 200 gb hdd spec hdd 200gb ata 133 cache: 16mb jumper: eruit dus slave merk: maxtor
Link naar reactie
1) Haal bij Maxtor "maxblast 3 for windows" op en als je toch bezig bent, "big drive enabler". http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.8db0c3d6932ced37294198b091346068/?channelpath=/en_us/Support/Software%20Downloads 2) Welke windows versie heb je? Bij xp met sp1 of sp2 en win 2000 met sp4 is het nl. wel mogelijk met zo'n grote schijf om te gaan, maar om mij niet duidelijke redenen is een benodigde kleine register aanpassing niet doorgevoerd. Door big drive enabler te draaien (dubbel klikken) wordt dit in orde gemaakt. 3) Het maxblast programma laat je een opstartbare flop aanmaken, waarmee je vervolgens opstart. Dan kun je met maxblast de schijf partitioneren. Pas op dat je de juiste schijf partitioneert. 4) Dan kun je formatteren en moeten je partities toegankelijk zijn onder windows (start de verkenner op). 5) Bij win 98 of millenium weet ik het niet maar die informatie is bij Maxtor wel te vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...