Ga naar inhoud

2e hardeschijf partitie letter Opstartschijf??


Aanbevolen berichten

Hallo hr.deskundigen. Ik heb in mijn computer een nieuwe HD 160 gb geplaatst, deze op eerste ideslot master gezet, de oude hd 60 gb als slave. Hierna windows xp prof geinstalleerd op de 1 partitie van de 160 hd, dit ging goed hij start goed op, maar als ik nu naar mijn computer ga heb ik als op start schijf de letter G: en niet C: De C: wordt in genomen door de eerste partitie van mijn tweede Hd, hoe kan ik dit veranderen. bvd Harry
Link naar reactie
die partitie zal nog als actief staan en dus had je eerst die partitie moeten deleten en dan op je andere schijf xp moeten installen. Je kan via computerbeheer je schijfletters wijzigen, maar in dit geval is het niet aangewezen omdat je nieuwe xp zijn registerverwijzingen naar de G zal hebben en je dus helemaal niet meer zal kunnen opstarten als je van die g een c gaat maken (wat in jouw geval ook niet zo maar zal gaan ook niet!) Ik denk: a. nieuwe schijf weghalen, alleen je oude erin b. ofwel met een bootdisk of met je xp-cd opstarten (in bios je diskettestation / cd speler als eerste aangeven!) en je oude C gaan formateren c. nieuwe schijf erin en een nieuwe xp-install doen (géén herstelinstallatie!) Mogelijk is er een kortere oplossing - wacht even andere reacties af. o ja: (en dit weet ik dus niet): is -met het formateren van de oude C - die partitie nog steeds actief? (zo ja dan moet je met fdisk die niet langer actief laten) Natuurlijk: als je partition magic hebt is het makkelijker en rechtstreekser te doen. Edit: dat met die bootdisk werkt natuurlijk alleen als je géén NTFS hebt geformateerd, anders zal het met de cd moeten gaan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...