Ga naar inhoud

Is mijn koeler dood aan het gaan?


Aanbevolen berichten

Hallo wijsheden, als ik mijn pc aanzet, dan begint deze eerst hard te zoemen. Dit duurt overigens maar 30 seconden. Onder hard versta ik dus een geluid wat ongeveer overeenkomt met een auto die te veel toeren maakt. Klinkt niet goed. Zou dit het teken kunnen zijn dat ik op mijn koeler moet gaan letten? En zo ja... welke koeler op mijn CPU of bij de voeding? groet!
Link naar reactie
[quote:0f588f3db0="Sootyhippo"][quote:0f588f3db0="tomvdlee"]Ik had een videokaart met een goedkope koeler, na een tijdje maakte dat ding ook erg veel lawaai, ik dacht dat het de processor koeler was.[/quote:0f588f3db0] Er zit geen koeler op de videokaart. Is een G-force MX400 64 MB.[/quote:0f588f3db0]mm, ik heb er eentje met koeler. Om de ventilator van de voeding te stoppen, gewoon ff een pen d'r in drukken, en dan pas PC aanzetten.
Link naar reactie
[quote:b97ce3abba="Sootyhippo"]Het is de koeler van de CPU, dat is iig zeker! Hij is nu "stil" als ik de pc aanzet, maar daarna begint ie weer te loeien. Ik snap der niks van.... suggesties?[/quote:b97ce3abba]Gaat ie sneller draaien, of begint ie meer lawaai te maken. Daar zit een verschil in natuurlijk. Als 'ie sneller begint te draaien kan de bedrading niet goed zijn, of als je zo'n geval hebt die temperatuurafhankelijk werkt, dat dan de temperatuursensor naar de filistijnen is. Als ie spontaan lawaai begint te maken, zonder dat het toerental omhooggaat, kun je er een beetje naaiolie tussen smeren, zodat hij weer wat beter functioneert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...