Ga naar inhoud

usb tv kaart


Aanbevolen berichten

Met dit apparaat kun je i.m.h.o. niet op dvd resolutie opnemen, want dan moet de resolutie 720X576 zijn. Dit zegt mijn Pinnacle kaart tenminste. Bovendien vraag ik me af of USB 2.0 snel genoeg is voor de datastream die dit apparaat genereert. Als ik bij mijn Pinnacle kaart kijk zie ik dat de data met een snelheid van 6 Mbps naar de kaart toeloopt, dus dat moet dan wel kunnen. Daarom denkt ik dat de fabrikant van dit apparaat de resolutie verlaagd heeft, omdat het anders niet past, zoveel data door één kabeltje. Maar misschien zijn er hier nog wel andere forummers die hier 'n mening over hebben. Groetjes en alvast fijne feestdagen van Jan Willem :P
Link naar reactie
[quote:067c0c918b="vanwalsum"]Ik denk erover om een externe tv kaart te klopen over de USB. weten jullie wat een beetje goeie zijn? want ik wil graag kunnen switchen tussen pc en laptop.[/quote:067c0c918b] [quote:067c0c918b="matthijsvddool"]met usb heb je wel een grote data verlies, ik zou voor een pci kaart gaan![/quote:067c0c918b] USB2.0 kan wel, zou toch wel liever gaan voor externe kastjes met DV-aansluiting.
Link naar reactie
USB2.0 heeft zeker voldoende bandbreedte voor 6mbits/s.... Dit is een data rate van 750Kbyte/s Ik brand via USB2.0 met een externe brander op 6000Kbyte/s!!! (40 speed) :) Of een externe TV kaart dit echt in de praktijk kan halen ligt volgens mij aan de software en/of de hardware... Zelf heb ik een pinnacle PCTV-PRO en neem op in 720x480 @ 6Mbits, dit is gewoon de "standaard" DVD bitrate en resolutie... Echter in praktijk heeft een TV signaal nu gewoonweg niet de kwaliteit om deze bitrate ten volle te benutten. Dit zal pas bij DVB (Digital Video Broadcast) via kabel of ether echt van pas komen, TV-home bv....
Link naar reactie
Nou, ik heb hier ook een PCTV Pro kaart, maar bij mij staat er als ik een film opneem toch echt 720X576. Dat die 6Mbps de dvd standaard is wist ik trouwens ook niet, ik meende even dat dit de datastroom was die dan over de pci bus loopt :oops: In dat geval zou het i.m.h.o. dus inderdaad moeten kunnen. Waarom stuur je anders Funprice geen mailtje met deze vraag, dan weet je het zeker. Groetjes Jan Willem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...