Ga naar inhoud

laptop met password


Aanbevolen berichten

Ik ga ervanuit dat er nu niet iemand diep ongelukkig is omdat zijn laptop gestolen is. Als de laptop niet opstart (je kan dus niet booten vanaf floppy) dan kan je de bios niet software matig wissen. Latops hebben vaak een extra chip welke de beveiliging mogelijk maakt. Soms kan je eenvoudig de bios wissen (net zoals in je pc "clear cmos") via een jumper om het moederboard. Laptops van bijvoorbeeld Toshiba hebben een bepaalde hardware sleutel nodig. (eenvoudig zelf te maken) Kortom zonder specificaties kunnen we er niets mee, ik adviseer even langs de dealer te gaan, de bon mee te nemen, en dan is het in een paar minuten geregeld.
Link naar reactie
Zover ik weet is ie niet gestolen maar ik zal de exacte toedracht vertellen: Er is een internetcafe/computer detailhandel bij mij in de buurt, en daar brengen mensen computers voor reperatie. ik help hobbymatig hier en daar een beetje. En daar is dus een klant met een laptop gekomen. ik ga er van uit dat de klant eerlijk is, maar zeker weten... ik ben nu niet bij het internet cafe, dus ik zal zogouw ik weer daar ben melden wat voor ding het is... Groetjes Emiel
Link naar reactie
Ik denk dat als ik bedrijfsmatig reparatie zou moeten doen zonder dat de klant het wachtwoord aan kan leveren het volgend zou doen: a) er niet aan beginnen of b) De klant iets laten tekenen met identificatie zodat je wordt gevrijwaard van vervolgakties van derden . Als zoiets gebeurd bij bedrijven, zullen leveranciers Dell/siemens/tulip e.d. altijd een handtekening op directie nivo willen hebben om wachtwoorden van bios uit te schakelen. Het is maar een weet. Jan Willem
Link naar reactie
[quote:84fc0db661="shepherd"]Ik denk dat als ik bedrijfsmatig reparatie zou moeten doen zonder dat de klant het wachtwoord aan kan leveren het volgend zou doen: a) er niet aan beginnen of b) De klant iets laten tekenen met identificatie zodat je wordt gevrijwaard van vervolgakties van derden . Als zoiets gebeurd bij bedrijven, zullen leveranciers Dell/siemens/tulip e.d. altijd een handtekening op directie nivo willen hebben om wachtwoorden van bios uit te schakelen. Het is maar een weet. Jan Willem[/quote:84fc0db661] Eens : 2 jaar gelden een reparatie procedure opgezet bij een bedrijf en de bedrijfsjurist laten nakijken. Men moet tekenen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...