Ga naar inhoud

Externe hdd wordt niet herkent


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb net een behuizing gekocht waar jeje hdd in in kan bouwen, en dan via de usb gebruik kan maken van de hdd. maar windows herkent het hele ding niet. heb hem al op mijn laptop en mijn gewone pc gehad, maar hij wordt gewoon niet herkent. er zijn ook geen drivers voor, deze zijn blijkbaar niet nodig onder windows xp. kan iemand mij helpen? Bedankt
Link naar reactie
Als op twee verschillende PC's de externe HD niet wordt herkend ligt het dus aan de HD. Twee mogelijkheden in ieder geval: 1. De HD die je in het kastje stopt werkt niet goed. Is het een HD waarvan je weet dat als je hem in een PC hangt ie het goed doet? 2. De aansluitingen zijn niet goed (HD in kastje, USB van kastje naar PC, een eventuele eigen stroomvoorziening van het kastje). Heeft het kastje lampjes, zodat je kunt zien dat er IETS werkt? Mij lijkt het het meest waarschijnlijk dat er iets met een aansluitkabel/contact mis is. Sluit alles opnieuw aan en probeer eventueel met andere kabels. Controleer eventueel ook, met een ander apparaat, of je USB-aansluitingen op de PC's goed werken. Bij de gemiddelde externe HD heb je inderdaad geen drivers nodig onder XP. Na het inpluggen van de USB-kabel moet XP het ding herkennen als extra HD.
Link naar reactie
Dat lijkt met de LEDs een normale opstartprocedure. Er is dan iets mis tussen externe HD en PC. Of USB-kabel is niet goed (probeer een andere, eventueel ergens lenen) of USB-aansluiting in kastje of PC werkt niet goed. gezien het feit dat het beestje op 2 verschillende PC's niet wil denk ik aan de USB-aansluiting op de externe HD.
Link naar reactie
dat is het stomme eraan, in de handleiding staat helemaal niks over ledjes ofwat dan ook. en er staat ook geen faq in. heel stom dus. http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=14214 hier kan je hem vinden. maar windows geeft geen enkel teken van leven, je kan doen wat je wilt. je ziet ook niks verschijnen onder bij de taakbalk. gewoon helemaal niks.
Link naar reactie
Het probleem zit em dan duidelijk in het kastje. Heb je het ding in de winkel gekocht of via Internet? Als je de schijf goed geplaatst hebt zijn er in het kastje contacten niet goed en kun je proberen tot je een ons weegt. Dan moet je terug naar de leverancier. Als Windows niets herkent kun je ook niets checken. De link die je geeft laat ook duidelijk zien dat Windows XP geen drivers nodig heeft. Kortom: ik zou de schijf nog eens opnieuw in het kastje installeren. Doet ie dan nog niets, de leverancier bezoeken of bellen/mailen. OF: wijzig de jumpers achter aan de schijf zodat ie van master slave wordt of van slave master. Dit kan ook nog uitmaken. Staat daar niets over in de gebruiksaanwijzing?
Link naar reactie
Ik heb exact hetzelfde type apparaat. Windows moet sowieso reageren bij het verbinding maken. Bij ons herkende XP hem zondermeer, Windows ME vroeg de eerste keer om de om de driver, die er inderdaad op CD was bijgeleverd. Dat Windows bij het verbinding maken hoegenaamd niet reageert, zal dus inderdaad zoals reeds verondersteld door KAVD een hardware kwestie moeten zijn. Zit hij b.v. goed aangeduwd op de connector?
Link naar reactie
[quote:0d2c6e64b2="vanwalsum"]de hdd werkt prima in een gewone pc, en hoor hem ook, er zitten 2 ledjes op het apparaat. als ik even de stroom loshaal, en dan weer aankoppel, dan branden beide ledjes (rood en groen) na een minuut brand alleen nog maar rood. [/quote:0d2c6e64b2] [quote:0d2c6e64b2="KAVD"]Dat lijkt met de LEDs een normale opstartprocedure.[/quote:0d2c6e64b2] Is dat zo? Ik dacht dat het meer gebruikelijk is, dat de groene led gaat branden. De rode led zou alleen moeten branden, als de externe harde schijf in gebruik is. Zoals data lezen en schrijven. [quote:0d2c6e64b2="vanwalsum"]hij moet op master, en zo staan ook de jumpers, [/quote:0d2c6e64b2] Was die harde schijf ook als master gejumperd, toen je 'm in een gewone pc testte op de Primary Master zonder slave. Want er zijn ook harde schijven, die kunnen worden gejumperd als drive only.
Link naar reactie
[quote:578dbb28b0]. . . ik zie overigens nog wel +- 3 mm aan de buitenkant steken, maar dat zit wel goed lijkt mij . . .[/quote:578dbb28b0]Ik vrees dat dit nou juist [b:578dbb28b0]niet[/b:578dbb28b0] goed is. HD's hebben bij mijn weten universele afmetingen, en bij mij zit de achterkant van de HD precies vlak met het uiteinde van de slee (er is een beetje kracht voor nodig om hem goed aan te duwen). Let ook op dat de voedingsaansluiting van de HD goed past. Het blokje daarvoor is zoals je kunt zien een beetje in de breedte verstelbaar, om kleine afstandverschillen tussen de beide connectors op te vangen. Let dus goed op de juiste afstand. Jan de Boer
Link naar reactie
schijf was wel als master gejumpert, maar ik denk dat als hij het niet was geweest, het apparaat toch wel IEts van zich had laten horen. en dat windows hem dan wel gevonden had. de voeding in de qtec paste precies, want de hdd zoemde, dus het zat wel goed. ik zal zo eens mijn hoofd schijf met windows erin stoppen, als deze het niet doet, weetn ik zeker dat het aan het apparaat ligt
Link naar reactie
Zelf heb ik een op het oog precies hetzelfde kastje in gebruik, allleen is het merk Manhattan. Dat gaat prima onder WIN2000. Bij aanzetten lichten het rode en groene lampje beide op, waarna het rode weer uit gaat. Dan zijn de partities op de schijf te zien in de verkenner. Onder http://www.manhattan-support.com/helpdocs/701594_win2000xp_patch.shtml is er sprake van een hotfix voor WIN 2000 en XP, die met de gebruikte chipset te maken heeft. Werken andere USB apparaten wel? Is er in de BIOS iets in te stellen mbt. USB? En staat onder apparaatbeheer, afdeling USB, "USB 2.0 roothub" vermeld?
Link naar reactie
bij mij blijft het rode lampje branden, en de patch werkt niet, want hij zegt dat hij de usb storage driver niet kan vinden. dus dat is ook geen oplossing. het apparaat maakt gewoon ehelmaal gen contact met mijn pc lijkt het wel, ik heb hem nu op 3 pc's geprobeert. ook op een win 98 pc. maar niks. dus denk toch echt dat het aan het apparaat ligt, wat zou dat rode lampje trouwen betekenen>
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...