Ga naar inhoud

externe HD (+/- 250gb) usb2 of firewire


Aanbevolen berichten

Beste medeforumleden, Ik heb sinds kort de canon 10D (digitale spiegelreflex). hiervoor wil ik graag een externe hd kopen. Dus niet bedoeld voor programma's maar alleen voor opslag van mp3 en foto/video bestanden. Aansluiting liefst via firewire of usb2. gaarne wil ik een A-merk (vanwege kwaliteit/duurzaamheid). Budget +/- 250 a 350 euro. Opslag capaciteit liefst rond de 200 -300 gb. Heeft iemand suggesties voor me? Vriendelijk bedankt voor jullie tips! Groetjes, Tony
Link naar reactie
In het laatste nummer van Personal Computer Magazine staat een test van de gangbaar verkrijgbare 250 Gig externe HD's. Daar komt de hierboven genoemde Maxtor iets minder goed uit dan bijvoorbeeld de Freecom. Deze heb ik zelf en hij bevalt prima. Een HD met en USB en Firewire aansluiting is een fraktie duurder. Firewire is theoretisch een klein beetje sneller dan USB2, maar in de praktijk ietje meer dan een klein beetje sneller. Dat komt door een andere wijze van gegevensoverdracht. Stel je prijs op maximale gegevensoverdracht naar/van je externe HD, neem dan eentje met Firewire. Maakt het wat minder uit, koop dan liever wat lekkers van de paar tientjes die Firewire extra kost.
Link naar reactie
[quote:e0c6815583="KAVD"]In het laatste nummer van Personal Computer Magazine staat een test van de gangbaar verkrijgbare 250 Gig externe HD's. Daar komt de hierboven genoemde Maxtor iets minder goed uit dan bijvoorbeeld de Freecom. Deze heb ik zelf en hij bevalt prima. Een HD met en USB en Firewire aansluiting is een fraktie duurder. Firewire is theoretisch een klein beetje sneller dan USB2, maar in de praktijk ietje meer dan een klein beetje sneller. Dat komt door een andere wijze van gegevensoverdracht. Stel je prijs op maximale gegevensoverdracht naar/van je externe HD, neem dan eentje met Firewire. Maakt het wat minder uit, koop dan liever wat lekkers van de paar tientjes die Firewire extra kost.[/quote:e0c6815583] De snelheid is niet direct van belang. Ik neem aan dat de verschillen tussen usb2 en firewire niet zo _heel_ veel uitmaken. Die paar minuten/seconden extra boeien niet. Usb2 zal dus voldoende zijn eigenlijk.
Link naar reactie
Firewire is idd sneller, omdat de Firewire naar IDE controller in de externe hdd sneller kan werken dan een USB naar IDE controller. Of het merkbaar is denk ik niet, maar met meetprogrammatjes zie je toch wel een duidelijk verschil. Dit is niet zo heel erg als je geen snelheidsfreak bent en in dit geval lijkt me usb idd goed genoeg.
Link naar reactie
http://www.lidl.nl/nl/index.nsf/pages/c.o.oow.20041220.p.Externe_250_GB_harddisk Die had ik gezien in de folder. Ik durfde het in 1e instantie niet aan. (opslag voor digitale foto's MOET vind ik van A merken zijn. Het zou zonde zijn dat als je HD kapot je een paar duizend pics kwijt bent.) Maar ik zie nu dat alleen de behuizing van targa is en niet de daadwerkelijk HD. (western digital). Ik zal eens goed nadenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...