Ga naar inhoud

Foute conclusie over vergelijk Canon A75 en A85


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal Tot vanavond was ik van plan binnenkort een Canon Powershot A85 te kopen. Dit omdat die meer megapixel had dan de A75, die een vriend van mij heeft en mij aanraadde. Ik lees echter in [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/986887]dit[/url] topic dat er gewoon een megapixeltje bijgeprikt is op de sensor. Mijn conclusie (correct me if I'm wrong please) is: De volgende dingen leveren hetzelfde resultaat op: Je maakt een foto met een A85 of Je maakt een foto met een A75 en vergroot deze van 2048x1536 naar 2272x1704 :7 Is deze conclusie goed? Zoja dan bespaar ik me 50 euro ongeveer... Grt, Lennard
Link naar reactie
Nee. Wat er niet is kun je er niet bij maken, alleen bij (be)denken 8) Neem een foto van 640x480; blaas deze op naar 1280x960. Het enige dat er gebeurt dat ieder pixel zowel in de x als in de y richting gedupliceerd wordt. Als je de foto genomen had met 1280x960 waren er 'echte' pixels geweest (die bv een andere kleur hadden kunnen hebben). Men kan uiteraard iets intelligenter vergroten door de gemiddelde kleur van twee pixels te combineren en het nieuwe tussenliggende pixel de waarde van deze twee te geven. Maar het wordt nooit hetzelfde als wanneer het direct op de hogere resolutie was genomen. Ik vel geen oordeel over wat de betere koop is, omdat ik geen idee heb. De digitale camera die ik wil hebben ligt nog een beetje buiten mijn budget of bestaat nog niet aangezien ik zonder zichtbaar kwaliteitsverlies een foto wil kunnen vergroten to poster-formaat
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...