Ga naar inhoud

USB werkt niet


Aanbevolen berichten

OP mijn computer pentium 1 200 mhz en 80 mb ram, heb ik een pci kaartje met usb poorten gezet, maar die werkt niet echt. Ik heb windows 98 SE als besturing. als ik mijn USB stick erin doe dan krijg ik wel melding van nieuwe hardware gevonden, en hij installeert het wel, maar als ik in windows verkenner naar mijn USB stick wil gaat hij een berg lezen en loopt vast. Wie heeft er een oplossing voor mij? Matthijs
Link naar reactie
driver van mijn usb stick heb ik geinstalleerd. als ik mijn mp3 speler er doe: hetzelfde probleem, ik heb daar ook de drivers van geinstalleerd. in apparaatbeheer staat het kaartje gewoon zonder uitroepteken of iets dergelijks. bij het opstarten krijg je het scherm met de PCI apparaten en daar staat hij wel gewoon bij. Groeten Matthijs
Link naar reactie
98 is bekend voor zijn problemen met usb. Bij mij is het zo dat de computer helemaal niet wil opstarten als die stick in de houder steekt. Computer raakt gewoon niet eens in windows in, blijft steken in een zwart scherm met knippende cursor. (en gaf deze morgen zelfs de melding dat er een ongeldige diskette inzat, ondanks het feit dat mijn a-station leeg was) ff nakijken: staat usb-herkenning in bios wel aan? (ik vermoed van wel, anders denk ik dat hij niet bij je pci-apparaten staan, maar je weet maar nooit. Verder dacht ik gehoord te hebben (ben niet zeker, is al zo lang geleden) dat je éérst de drivers moest installen en dàn pas je usb-kaart erin moest pluggen. (verbeter me als ik fout ben) - Als dit juis is en je deed het andersom, dan moet je eerst terug gaan uninstallen , kaartje er even uithalen en opnieuw installen en dan pas kaartje er terug in. (Kunnen anderen dit bevestigen?)
Link naar reactie
[quote:b08cc6b561="Passer"]Verder dacht ik gehoord te hebben (ben niet zeker, is al zo lang geleden) dat je éérst de drivers moest installen en dàn pas je usb-kaart erin moest pluggen.[/quote:b08cc6b561] Dit is niet echt nodig. De usb2 drivers kunnen gewoon worden geïnstalleerd, met de usb2 pci kaart in het moederbord. Maar waarschijnlijk bedoel je dat je na het installeren van de usb2 drivers het beste is, de drivers te installeren van de usb-stick. En dan pas de usb-stick inpluggen.
Link naar reactie
Het gaat volgens mij om USB 1.1 en volgens mij moet dat gewoon werkend te krijgen zijn in Windows98 SE. Ik heb er in het verleden geen problemen gehad hiermee. Ik heb vrij recent nog een PCI USB 1.1 kaartje in een AMD350 K6 gezet met de gewone Windows 98 versie zonder problemen. Werkt een ander USB apparaat ook niet in het kaartje? Worden er geen hardware eisen gesteld aan het USB kaartje? (bijv: minimaal Pentium 2 ofzo)
Link naar reactie
[quote:96b41a9df8]Het gaat volgens mij om USB 1.1 en volgens mij moet dat gewoon werkend te krijgen zijn in Windows98 SE. Ik heb er in het verleden geen problemen gehad hiermee. Ik heb vrij recent nog een PCI USB 1.1 kaartje in een AMD350 K6 gezet met de gewone Windows 98 versie zonder problemen. [/quote:96b41a9df8] Als de kaart USB 1.1 is en de stick USB2, dan kan dit ook problemen geven. Op mijn werk hebben wij wel eens een USB-hub moeten plaatsen, om een USB2 apparaat op een USB1.1 poort werkend te krijgen. Opmerking: Het USB-apparaat werd toen echter helemaal niet gezien.
Link naar reactie
[quote:14dabbe836="Peter_C"][quote:14dabbe836]Het gaat volgens mij om USB 1.1 en volgens mij moet dat gewoon werkend te krijgen zijn in Windows98 SE. Ik heb er in het verleden geen problemen gehad hiermee. Ik heb vrij recent nog een PCI USB 1.1 kaartje in een AMD350 K6 gezet met de gewone Windows 98 versie zonder problemen. [/quote:14dabbe836] Als de kaart USB 1.1 is en de stick USB2, dan kan dit ook problemen geven. Op mijn werk hebben wij wel eens een USB-hub moeten plaatsen, om een USB2 apparaat op een USB1.1 poort werkend te krijgen. Opmerking: Het USB-apparaat werd toen echter helemaal niet gezien.[/quote:14dabbe836] Normaal gesproken moet een USB2.0 apparaat zonder problemen werken op een USB1.1 aansluiting. Je krijgt dan wel de melding: Er is een snel apparaat aangesloten op een trage USB hub etc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...