Ga naar inhoud

Hoe kan het dat een TI83 sneller is dan een pc


Aanbevolen berichten

Ik was een beetje bezig met hexadecimale getallen, en wou even iets nagaan, namelijk of log(1152921504606846976) / log(16) wel of niet 15 is, nou gebruikte ik op mijn pc ms powertoy calculator voor, hiermee duurde de berekening zo'n 4 s, op mijn TI83 echter stond het ontwoord meteen op het scherm. Wie kan mij dit uitleggen, waarom een grafische rekenmachine met een processorsnelheid van 4MHz het wint van mijn AMD Athlon XP 2000+
Link naar reactie
Het enige voordeel wat ik daar in zie is dat de processor niet zijn rekenkracht met andere processen hoeft te delen, maar dat zo'n ding dan iets van 50 keer zo snel is... Je voorbeeld met gameconsole vind ik een redelijke vergelijking, alleen snap ik ook niet hoe ze het daar doen, dat het minder specs heeft weet ik ook wel, maar waarom het met minder dan toch ook goed kan of zelfs beter... :-?
Link naar reactie
Weet niet wat jij met je pc doet maar bij mij gebeurt dat gewoon *instant* :lol: [quote:aaaed1903a="kid jansen"]Je voorbeeld met gameconsole vind ik een redelijke vergelijking, alleen snap ik ook niet hoe ze het daar doen, dat het minder specs heeft weet ik ook wel, maar waarom het met minder dan toch ook goed kan of zelfs beter... :-?[/quote:aaaed1903a] *optimalisatie* Een gameconsole is zo gebouwd en ontworpen voor maar 1 ding. Zodoende kan een veel "tragere" console hetzelfde als een snellere pc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...