Ga naar inhoud

Targa laptop ziet geen CD-R & DVD


Aanbevolen berichten

Heb hier een Targa Visionary 1600, met winXP Home, van een kennis die was vastgelopen. Na zijn data met Knoppix te hebben veiliggesteld heb ik winXP opnieuw geïnstalleerd. Nu wil ik zijn foto's via een gebrande cd terugzetten, maar de cd(-r) wordt als lege cd in de verkenner gezien. Na wat uitproberen met diverse cd's ben ik erachter gekomen dat de cd-r's en originele dvd's niet willen afspelen (dvd's worden zelfs helemaal niet gezien). Originele cd's van zowel games als andere software werken echter prima. Op mijn eigen XP (Pro) station werkt alles als een zonnetje. Rara hoe kan dit? En vooral: hoe ga ik dit oplossen?
Link naar reactie
Nee hoor, geen speciale driver nodig. En dat schoonmaakcd-tje lijkt me onwaarschijnlijk. Toch erg vreemd dat de drive nl. wel originele cd's leest. Had een originele Knoppix cd die zonder problemen werd geaccepteerd terwijl een nieuw gebakken cd met versie 3.7 weigerde te werken in de laptop. Werkt echter prima in mijn andere systemen. Toch gewoon stuk?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...