Ga naar inhoud

Chipknip kaartje over zetten


Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds enige tijd werken wij hier met van die 'chipknip' achtige kaartjes om gebruik te kunnen maken van kopieermachins, telefoons, etc. Deze kun je opladen door een bepaald bedrag te pinnen en over te zetten naar je chip...een soort chipknip idee dus (het is ook exact zo'n kaartje). Nu heb ik sinds enige tijd echter problemen met het kaartje waardoor het bijna onmogelijk wordt om deze nog te gebruiken. Hij wordt niet meer geaccepteerd door de telefoons, maar bij de kopieerapparaten gaat het nog regelmatig goed. Met dit probleem ben ik al enkele keren bij de helpdesk langs geweest, maar daar kunnen ze mij niet helpen (of willen / mogen het niet). Hun oplossing is om een nieuw kaartje te nemen, maar dan ben ik wel mijn geld kwijt wat nog op het kaartje staat (aardig bedragje nog) en een nieuw kaartje kost ook al weer 25 euro. Maar het ergste is dan nog wel het verlies van het 'telefoon-boekje' dat er ook in zit verwerkt. Daarin staan een hele boel (ook veel interne nummers) mensen die ik dan kwijt zou zijn en niet snel weer terug zou kunnen vinden. Nu ken ik gelukkig iemand met een card reader / writer en die kwam met het voorstel om het kaartje gewoon te kopieeren naar een werkend exemplaar. Dus mijn vraag : - Is het mogelijk om het telefoonboekje te redden ? - Indien mogelijk, is het dan ook mogelijk om het op een evt. nieuwe pas terug te zetten (zou helemaal top zijn !). - Is er nog een mogelijkheid om (een deel) van het geld wat op mijn huidige pas staat over te zetten op een evt. nieuwe pas ? Bijvoorbaat dank, P&B
Link naar reactie
Of het kan is afhankelijk van het feit hoe zwaar de inhoud op het kaartje gecodeerd is. Als het wel zou kunnen is het een behoorlijk lek in het kaartje. (je kan je bedrag dan thuis onbeperkt upgraden) Ik denk dat de helpdesk je moet helpen, doen ze dat niet dan kan je thuis gaan prutsen of het lukt.(met het risco je nieuwe kaart ook te verprutsen) Niemand hier zou je kunnen zeggen of dat ook daadwerkelijk zo is. (tenzij ze voor het zelfde bedrijf werken)
Link naar reactie
[quote:70eb8a36a2="Error404"]Of het kan is afhankelijk van het feit hoe zwaar de inhoud op het kaartje gecodeerd is. Als het wel zou kunnen is het een behoorlijk lek in het kaartje. (je kan je bedrag dan thuis onbeperkt upgraden) Ik denk dat de helpdesk je moet helpen, doen ze dat niet dan kan je thuis gaan prutsen of het lukt.(met het risco je nieuwe kaart ook te verprutsen) Niemand hier zou je kunnen zeggen of dat ook daadwerkelijk zo is. (tenzij ze voor het zelfde bedrijf werken)[/quote:70eb8a36a2] Ja idd, dat had ik dus ook zo ongeveer al bedacht. Het zal natuurlijk wel goed zijn afgeschermd, vooral de financiele transactie gegevens, maar ergens had ik gehoopt dat toch het telefoonboekje nog te redden was geweest. Punt is dat de 'helpdesk' is uitbesteed aan een ander bedrijf die strikte richtlijnen hebben aangaande dit 'chipknip-systeem'. Ze mogen dus niet gegevens van een kaartje overzetten naar een ander. Het moet vast wel mogelijk zijn dunkt me, want ik vermoed namelijk dat het telefoonboekje gescheiden is van het financiele stuk. Maar zeker weten doe ik het niet, maar dat lijkt me wel logisch gezien de similariteit met de chipknip en dat deze natuurlijk geen 'telefoonboekje' implementeerd. Nou ja...het geld zal ik wel kwijt zijn, maar er is misschien dus nog een kansje op een veilige overzetting / export van mijn telefoonboekje. Nu alleen nog een geschikt stukje software zien te vinden...
Link naar reactie
Ik vat t ff niet : Je werkt voor een bedrijf dat bovengenoemde kaartrjes uitgeeft en van de werknemers EIST dat zij ze gebruiken. Als er een defect op zo,n kaartje zit is er toch iemand binnen t bedrijf die de helpdesk order kan geven jou een nieuwe kaart te verstrekken en t tegoed over te zetten. Ga in ieder geval niet zelf zitten rommelen, dat is strafbaar. Dus zoek uit wie die order kan geven en neem met die persoon contact op
Link naar reactie
[quote:ab29fb24f6="Anjo"]Ik vat t ff niet : Je werkt voor een bedrijf dat bovengenoemde kaartrjes uitgeeft en van de werknemers EIST dat zij ze gebruiken. Als er een defect op zo,n kaartje zit is er toch iemand binnen t bedrijf die de helpdesk order kan geven jou een nieuwe kaart te verstrekken en t tegoed over te zetten. Ga in ieder geval niet zelf zitten rommelen, dat is strafbaar. Dus zoek uit wie die order kan geven en neem met die persoon contact op[/quote:ab29fb24f6] Je vat het idd niet... Het betreft een onderwijsinstelling waar kaartjes worden uitgegeven aan personeel en studenten. De apparatuur en de kaartjes zijn zoals bijna alles tegenwoordig uitbesteed aan een facilitairbedrijf. Net zoals de catering op geen enkele wijze verbonden is aan onze school behalve het feit dat ze o.a. onze kantine bedienen is de bewuste helpdesk waar ik over sprak ook niet aan onze school verbonden daar ze onderdeel is van het facilitaire bedrijf. Volgens mij moet het niet eens moeilijk zijn om met geschikte apparatuur het telefoonboekje veilig te stellen. Ze willen echter niet meewerken omdat ze mij gewoon een nieuw kaartje willen slijten en daarnaast zijn ze (met alle respect) niet capabel voor dergelijke taken waardoor ze überhaupt niet weten of het mogelijk is om nog iets van het kaartje te redden. Probleem is dus dat niemand me kan / wil / mag helpen in deze zaak, zoals altijd wordt er de goedkoopste oplossing aangedragen. Meneer, u zult overnieuw moeten beginnen met een nieuw kaartje en die kosten.... Enige extra service willen ze niet leveren, want dat kost tijd / moeite en dus geld. Kortom...lastig...en ik vrees dat ik me er al bij neer moet gaan leggen..., maar ik ga toch ernstig bezwaar maken tegen dit systeem wat ons is opgelegd en wat niet erg duurzaam blijkt te zijn ! :evil: P&B
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...