Ga naar inhoud

Bootprobleem door Bios


Aanbevolen berichten

Na installatie en deinstallatie van een spel heb ik een vreemd boot probleem. Mijn moederboard is ASUS P4B533-E Na opstarten krijg ik een mooi plaatje van ASUS waarna het syteem begint te zoeken naar IDE devices. Geeft dan de boodschap : No array is defined en geeft daarna een lijstje met mijn Harddiscs en floppy met het verzoek daarvan te booten. Dat lukt verder prima vanaf mijn C schijf. Een damesstem geeft dan de boodschap dat het operating systeem gestart wordt. Ik heb in de BIOS de bootvolgorde gecheckt maar dat ziet er gezond uit. Wie heeft een idee. m.i is het een setting in de BIOS maar welke. Met systeemherstel (Windows XP Pro) ben ik al teruggegaan naar de situatie voordat ik het spel installeerde. Echter zonder resultaat. Dick
Link naar reactie
Heb hetzelfde moederbord maar kon die dame nooit goed verstaan dus heb ik haar in de Bios uitgezet. Je hebt op het moederbord aansluitingen voor een raid setup en standaard IDE aansluitingen. Als je de standaard aansluitingen gebruikt kun je beter de raid optie uitzetten. Dat gaat met een jumpertje, in de Engelse handleiding op p. 2-23. Over raid configuraties meer op p. 5-26. En kijk even in het Bios boot menu of je boot volgorde klopt (p. 4-35) . Als je de raid hebt uitgezet zou het nu goed moeten gaan. Als je schijf aan een raid connector hangt moet je de raid aan laten staan. Ik meen me te herinneren dat een enkele schijf in de raid configuratie ook kan. Maar je moet de raid configuratie eerst vastleggen, zie p. 5-27. Maar wat je probleem met dat spelletje te maken heeft begrijp ik niet. Toeval?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...