Ga naar inhoud

Langzame PC


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb voor mijn vader een PC opde kop getikt die kapot was (processor maakte geen contact) het betreft een Pentium III 450 Mhz met 128 MB RAM , ATI Rage pro Videokaart en Windows XP geïnstalleerd. Windows XP moet hier in theorie makkelijk op draaien (het werkt bij mijn eigen Pentium III 500 ook prima) maar op deze PC is het erg langzaam, ik controleer altijd op spyware enz. maar kan niets vinden. :cry: Het enige dat ik me nog kan voorstellen is dat de harde schijf te langzaam is voor het systeem. Er zit nu een 2 GB schijf in van de oude computer van mijn vader (pentium MMX 166 Mhz) Heeft iemand enig idee of dit de oorzaak kan zijn??? Alvast bedankt, Randy
Link naar reactie
Mjah, dat is wel zo, maar ik denk ook dat schijf zeker een oorzaak is. Het is wat weinig RAM, maar op de P2 (p2 ja) 450 mhz van m'n vader, met 128 mb RAM draait WinXP nog best vlot op. En de topicstarter zegt ook dat de schijf eerst een hele tijd moet ratelen. Je zou kunnen denken aan swappen, maar bij het openen van internet explorer, lijkt me dat nog niet echt het geval...
Link naar reactie
Met een 2GB schijf zou je alleen WIndows 98 praktisch kunnen gebruiken. Voor Windows XP is 2GB zo'n beetje het minimum, en wil je er ook nog wat zinnigs mee doen dan heb je zo 3GB of meer nodig. Maarre, 4GB vind ik ook te weinig. Een beetje speelruimte werkt wel net zo prettig. Die 128MB is volgens mij niet het probleem.
Link naar reactie
[quote:97c72f7e01="Peter_C"]Ik heb een PC staan, Pentium II, 64MB intern geheugen, 4 G harde schijf, XP prof en er draait alleen MS office en internet op. Draait eigenlijk prima, zonder dat het in mijn ogen erg traag is. Valt in ieder geval goed mee te leven en ik hoor ook weinig klachten.[/quote:97c72f7e01]Tja met mijn PII-350 ben ik toch een heel andere mening toegedaan. Ook een laptop met Celeron 600 en 64MB vond ik erg traag. Het is maar net wat je er zelf van vind. Het werkt wel, maar met name het opstarten van de computer en het opstarten van een programma en een serieuze opdracht, tja, in mijn ogen duurt dat allemaal net iets te lang. Ik vond overigens Windows 2000 op 64MB al niks, dus ik zal wel een uitzondering zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...