Ga naar inhoud

Opknappen laptopaccu 'beetje tricky'


Aanbevolen berichten

Een item op mijn website www.hhbest.nl: In het Eindhovens Dagblad las ik een interessant verhaal over een innoverend bedrijf genaamd Resulf, dat met 'versleten' oplaadbare accu's doet, wat zogenaamde refillstations doen met inktcartridges. Opknappen als nieuw dus en wel voor 30% van de nieuwkosten. Ik begreep uit het verhaal wel, dat het bedrijf niet in de eerste plaats op de partikuliere markt mikt, maar ik zocht toch maar eens even naar informatie over hen op het internet. Erg ver kwam ik daar niet mee, maar ik kon wel vanaf www.resulf.nl een e-mailtje sturen met de mededeling: 'Ik ben zéér geïnteresseerd'. De Beneluxvertenwoordiger, Heinz Klamet in Mierlo (NB), kon op zijn beurt niet veel met dat ene zinnetje, dus informeerde hij naar de aard en de mate van mijn interesse. Ik mailde terug, dat ik een niet meer zo piepjonge laptop van het merk Dell (Latitude) heb, waarvan de accu weinig meer presteert. Zijn antwoord vond ik vooral zo boeiend omdat het gedrag van de laptopfabrikanten als twee druppels inkt lijkt op dat van de meeste printerboeren: Klamet: "Inderdaad, particulieren kunnen we op dit moment geen hoge prioriteit geven. Bovendien zijn laptopaccu’s “tricky”. Ze zijn wel regenereerbaar, maar worden dan door de laptops meestal niet meer geaccepteerd. Een intern programma onthoudt dat de accu “op” was en dus per definitie niet meer te gebruiken is. We praten met de leveranciers, maar tot vandaag zonder succes." Geluk bij een ongelukje: Mijn accu is nog niet echt op. Dus toch nog even aan Klamet gevraagd, of mijn hoop, dat oplappen in dit geval wel succesvol zou kunnen zijn, gerechtvaardigd is. Dit is zijn antwoord: Zover mij bekend, accepteert een laptop een geregenereerde accu (maar ook niet altijd!), als de accu niet echt op was. Maar ze schakelt toch vaak uit, zodra de accu een bepaald aantal keren is herladen. Het lijkt dan als of er helemaal geen regeneratie is gebeurd. Ja, het is echt vergelijkbaar met de manier waarop printerfabrikanten met het hervullen van inktcartridges omgaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...