Ga naar inhoud

Brander kapot ?


Aanbevolen berichten

Hallo eenieder, ik heb een brander, een Aopen CRW4850 48x12x50 cdbrander nu wou ik een cd branden, maar het lukt niet, de cd wordt niet herkend en de brander maakt een soort geluid dattie het begin van de cd ofzo niet kan vinden. Met een originele cd wil het ook niet, ik kan dus niets branden of lezen. De brander deed het vorige week gewoon ?! Wat kan ik doen om het op te lossen ? en is dit een bekend verschijnsel van slijtage ?? ik heb er in de begintijd vrij veel mee gebrand, een cdtje of 200-300 heeft ie denk ik wel gehaald. Alvast bedankt, NoepZor
Link naar reactie
als je denkt dat het mechanisch is . maak de brander dan eens open. maak dan de laser geleiders eens schoon ook de laserkop met kodak lens cleaner. als je dat gedaan heb . smeer dan de laser geleiders in met silicone vet tekoop bij O.A de gamma . het vet heeft een heel hoog smeld punt. prop hem dan weer inelkaar . als je brander het nog steeds niet doet dan is er maar een ding wat je nog kan doen . het raam open en met een mooie boog je brander zo de kliko in :lol: . en natuurlijk meteen een Lite_On kopen
Link naar reactie
Nu wordt ik gek, cd erin, pakt ie em gewoon ? kan het zijn dat hij begint te verslijten en dat hij daardoor kuren gaat geven ? net zoals een oude auto die soms weigert te starten. Ook is het zo dat de brander sinds een jaar ofzo geen Aldi cd's meer pakt, hij geeft dan een medium speed error, het zijn gewoon 52x cd's. Ook eerder met ouwe van 40x ofzo brandde hij probleemloos op 48x, ook toen de 52x cd's er al waren brandde hij ze gewoon, tot ie steeds moeilijker ging doen over die cd's :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...