Ga naar inhoud

MP3 speler niet op XP pc aan te melden


Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik een Mp3 speler van Gembird gekocht. Aardig spelertje maar als ik hem op mijn pc aan wil sluiten(Xp home edition) dan herkend de pc heel even nieuwe hardware(m'n speler wordt ingeschakeld en het bekende bleepje hoor je dan) en even later hoor je het bleepje weer. M'n speler is dan uitgeschakeld. De speler is uSB 1.1 en m'n pc 2.0. Ik heb reeds een aantal aantal zaken uitgeprobeerd namelijk: Op een windows 98 pc met usb 1.1 werkt het goed. Op een pc met windows Xp profesional(en volgens mij usb 2.0 maar dat weet ik niet zeker. Kan ik dat ergens checken?) werkt het ook zonder problemen en zonder zaken te moeten installeren. Ik heb ook de USB drivers op m'n pc geupdate maar ook dat geeft niet het gewenste resultaat. Ik heb enkele keren contact gehad met Gembird support maar daar wordt ik niet wijzer van. Op m'n laatste mail hebben ze niet meer gereageerd. Wie kan mij helpen? Bedankt Toon
Link naar reactie
USB is backwards compatible, dus of je nu 1.1 of 2.0 hebt, maar niet veel uit, behalve qua snelheid dan. Er is een bekend probleem met de usb drivers die standaard in XP zitten. Als dit het probleem is, dan zou je XP kunnen updaten (via Windows Update) om het probleem op te lossen. Anders kun je misschien drivers vinden van de speler en die installeren. Als niets mag baten, dan kun je proberen om de speler om te ruilen. Eigenlijk zou zo'n ding gewoon moeten werken. Of anders een andere pc proberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...