Ga naar inhoud

MICROSTAR kwaliteit of troep?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nogmaals, ik zeg niet dat onboard chips slecht zijn. En ik weet ook wel zeker dat je geen verschil merkt met internet, dat gebruikt nou eenmaal niet de snelheid die je graag zou willen :D Maar in een netwerk scheelt het wel... dat weet ik heel zeker, op mijn Chaintech 9CJS (weer spijt van, alweer een heel jaar :( ) zit ook een snel genoeg chipje... maar ik merk bij bv. vrienden als we elkaars computers leeg halen dat zij met een pci kaartje sneller sukken dan met een chipie (alhoewel ik niet weet wat voor merk chipie ze hebben). Maar goed waar het omging is of microstar een goed merk is... :-?
Link naar reactie
voor tekstverwerken, downloaden, films kijken en branden heb je ook genoeg aan een gare celeron op 700 mhz... Koop er 1 voor 150 euro, zet er een IDE 200gb schijf in voor nog is 100 en voor 250 euro heb je een systeem dat kan wat je wil... Het kan vast nog wel iets goedkoper... Nog even reactie op mensen die klagen over onboard spul.... Bijna alles wat je onboard hebt zit op je pci bridge, alleen hele oude moederborden willen de onboard geluidskaart nog wel is op de isa bridge hebben (dan heb ik het over mijn paar intel socket 7 moederborden met yamaha chipsets die nooit in pci uitvoering zijn uitgebracht voor zo ver ik weet), maar tegenwoordig zit alles dus op de pci bridge. De verbindingen van je netwerk chipset naar de verwerkende chipset zijn meestal korter dan die van de pci sloten naar diezelfde chipset, dus het is alleen maar sneller. Het enige wat dan nog verschil maakt is je kabel, je hub/switch (daar zit ook nog is snelheidsverschil tussen) en je chipset. Ik denk dat de chipset die je hebt nou niet echt veel uitmaakt... Misschien is het beter om goedkoop spul te kopen, en er een behoorlijk besturingssysteem op te draaien, dan heb je pas prestaties... Greetings, Michael
Link naar reactie
Let er vooral op dat er goede garantie voorwaarden zijn. Bij voorkeur 3 jaar on-site. Anders moet je je pc-tje opsturen. Met on-site garantie komen ze de technische defecten bij je thuis repareren (dus een nieuw onderdeel erin zetten), dat is wel zo prettig. Ik weet niet of de garantie voorwaarden van Microstar hetzelfde zijn als bij Medion, maar als dat zo is, zit je goed. Uit ervaring weet ik dat de helpdesk zeer goed is. Maar uit het feit dat in anderhalf jaar zowat ieder onderdeel wegens een defect gratis is vervangen, moet je zelf maar afleiden of dit een product is dat je wilt hebben. [als er niets stuk is, ben ik dik tevreden met deze Medion] Echter, bij Dell of anderen moet je ook maar afwachten of er niets stuk gaat en dan moet je óf heel duur betalen voor de garantie on-site of je moet je hele pc meeslepen naar de overvolle winkel op zaterdagmorgen. Als je nog niet veel software hebt, kan het vooral interessant zijn om een pc te kopen waarbij veel handige software meegeleverd. Al die dingen zijn ook belangrijk, naast de goede specs. Binnenkort zal Aldi wel weer eens komen met een mooi systeem.
Link naar reactie
Bij microstar pc's heb je 2 of 3 jaar garantie. Je moet de pc dan wel zelf naar een Mediamarkt filiaal brengen en zij repareren 'em. Over het algemeen zijn het prima pc's, maar uiteraard ligt het er maar net aan wat je er mee wil doen. Welke eisen/wensen heb je en wat is je budget. De microstar pc is een low budget pc waar veel voor weinig geld word aangeboden. Er is net een Aldi aktie geweest, dus de volgende zal pas over een maand of 4 zijn. Dan heb ik het dus niet over een re-sale, maar een volledig nieuw systeem.
Link naar reactie
[quote:ebdfe22713="Kiyoshi"] Bij microstar pc's heb je 2 of 3 jaar garantie. Je moet de pc dan wel zelf naar een Mediamarkt filiaal brengen en zij repareren 'em. [/quote:ebdfe22713] Nee, Mediamarkt repareert Microstars niet zelf, maar stuurt ze op. Met het gevaar dat je je PC wekenlang kwijt bent en het maar de vraag is of ie echt gerepareerd is als je 'm weer ophaalt. Koop dus liever bij een echte PC winkel met eigen vakkundige technische dienst, dan heb je bij een defect je PC gerepareerd en wel vaak al dezelfde dag of een dag later terug. Ook toekomstige upgrades kun je door deze PC winkel uit laten voeren.
Link naar reactie
[quote:97a3a26614="cihe1980"] Ik denk dat ik gewoon een pc laat samenstellen bij een pc winkel. En dan zal ik jullie adviezen zeker opvolgen .... [/quote:97a3a26614] Goede keus. En kom gerust terug op dit forum met vragen m.b.t. een offerte van de PC winkel naar keuze. :wink: Ook bij een PC winkel kan je nl. niet blind vertrouwen op de verkoper ...
Link naar reactie
Ik heb ook een Microstar, en of het wel of niet van MSI is weet ik niet. Maar de onderdelen die er in zitten bij mij zijn wel voor grotendeels MSI dus zeker geen troep! Reden dat het zo goedkoop kan is dat het in massaproductie wordt gemaakt, je kan dus niet zeggen van laat dit of dat er maar uit of vervang dat door iets anders. Zelf tot nu toe (pc is jaar oud) nul,nul problemen. Prima spul!
Link naar reactie
Ik ben het er niet mee eens dat Microstar goedkoop is, als je betaalt voor onderdelen waarvan het maar de vraag is of je ze echt (ten volste) zult benutten. Een volledig op maat gemaakte PC bij een scherp geprijsde PC winkel met vakkundige kennis en goede service lijkt mij voordeliger dan een Microstar bij de Mediamarkt.
Link naar reactie
Dat is waar. maar als je uitgaat van een complete pc met alles erop en eraan zijn die pc's scherp geprijst! Als ik al de onderdelen zoals die er nu inzitten zelf zou moeten kopen bij 1 winkel is de kans groot dat je duurder uit bent. Je kan dan niet uitgaan van de goedkoopste prijzen op tweakers.net, want dan moet je overal en nergens je onderdelen vandaan halen en zelf in elkaar zetten. Kortom wat mij betreft staat Microstar voor goede kwaliteit tegen betaalbare prijs plus goede service en garantie.
Link naar reactie
[quote:55a34ab59b="cihe1980"]wow wat een info TOP (Ciska is trouwens wel een ze en geen oostblok naam hahaha :lol: ) Ik denk dat ik gewoon een pc laat samenstellen bij een pc winkel. En dan zal ik jullie adviezen zeker opvolgen .... THNX !!!!!!!!!!!!!!! Groet Ciska (een ZE..)[/quote:55a34ab59b] Lijkt mij ook het beste. Alternate is best goedkoop, ze rekenen 50 euro voor het in elkaar zetten van een pc, misschien de moeite waard... Hun site is [url]www.alternate.nl[/url], overal staan de prijzen bij... Groeten, Michael
Link naar reactie
Ik weet niet of microstar kwaliteit is of niet, ik weet wel dat ze goeie service leveren. Een vriend van mij had vage problemen met zijn microstar pc, gekocht bij lidl. De ene keer starte de pc gewoon op, de andere keer was hij niet aan te krijgen. Xp opnieuw geinstalleerd, harddisk goed getest, geheugen goed getest, niks te vinden. Microstar gebeld, 2 dagen laten komt hun monteur voorrijden en een uur later is de pc gemaakt, het bleek een haperende voeding te zijn, gratis en dat 2 weken voor het aflopen van de 2-jarige garantie. Dat verdient hulde.
Link naar reactie
[quote:328cbccb76="mycroes"] Alternate is best goedkoop, ze rekenen 50 euro voor het in elkaar zetten van een pc, misschien de moeite waard... [/quote:328cbccb76] Een goede normale PC winkel rekent geen geld voor het in elkaar zetten van een PC waarvan je de onderdelen bij diezelfde winkel gekocht hebt. Dus een compleet systeem van Alternate is te duur. Verder is Alternate nu niet echt een toonbeeld van vakkundigheid. Dozenschuiven kunnen ze trouwens wel goed, het assortiment is groot en ze hebben er goed budgetspul tussen zitten (MDT-geheugen bijvoorbeeld :P ).
Link naar reactie
[quote:96806fa8d8="excalibur1"] Microstar gebeld, 2 dagen laten komt hun monteur voorrijden en een uur later is de pc gemaakt, [/quote:96806fa8d8] Tsja, het is maar wat je handiger vindt: 2 dagen wachten tot de monteur eindelijk komt, of dezelfde dag nog met je towertje onder je arm naar je vertrouwde PC winkel in de buurt waar ze het ook in 1 uurtje voor je fixen. [quote:96806fa8d8="excalibur1"] het bleek een haperende voeding te zijn [/quote:96806fa8d8] Dat is die monteur van de Medion/Microstar wel gewend, die PC's worden meestal uitgerust met een veel te zwakke (lees: brakke) voeding.
Link naar reactie
[quote:3450323ccd="excalibur1"]Ik weet niet of microstar kwaliteit is of niet, ik weet wel dat ze goeie service leveren. Een vriend van mij had vage problemen met zijn microstar pc, gekocht bij lidl. De ene keer starte de pc gewoon op, de andere keer was hij niet aan te krijgen. Xp opnieuw geinstalleerd, harddisk goed getest, geheugen goed getest, niks te vinden. Microstar gebeld, 2 dagen laten komt hun monteur voorrijden en een uur later is de pc gemaakt, het bleek een haperende voeding te zijn, gratis en dat 2 weken voor het aflopen van de 2-jarige garantie. Dat verdient hulde.[/quote:3450323ccd] Dat zijn Niet dezelfde als bij Mediamarkt. MM heeft een andere Microstar, wel afkomstig van Medion. Waar die van de Lidl vandaan komen weet ik niet. De Microstar pc's van de MM worden niet opgehaald. Je moet ze zelf naar een filiaal brengen. Hun brengen het dan weer naar een plaats waar de pc repareerd kan worden. Dat gebeurd overgens allemaal in beheer van de MM.
Link naar reactie
[quote:e932e0b09c="Kiyoshi"] Waar die van de Lidl vandaan komen weet ik niet. [/quote:e932e0b09c] Het 'huismerk' van Lidl is 'Target', het huismerk van Mediamarkt en Aldi is 'Microstar/Medion'. Nooit opgevallen dat die Microstar en Medion PC's verrekte veel op mekaar lijken? :wink: Maar waar praten we over ... het is allemaal troep (Zo, nu ff kijken hoe lang het duurt voordat alle Duitse supermarkt-lovers reageren ... :P ).
Link naar reactie
[quote:8279a4faa1="Obi-wan-kenobi"] Een goede normale PC winkel rekent geen geld voor het in elkaar zetten van een PC waarvan je de onderdelen bij diezelfde winkel gekocht hebt.[/quote:8279a4faa1] Een goede normale computerwinkel rekent over het algemeen wel zo'n 200 euro meer voor de onderdelen :wink:. Ik zou ook nooit een computer in mekaar laten zetten voor 50 euro, maar iemand die echt geen andere mogelijkheid heeft dan zijn/haar computer in mekaar te laten zetten door een ander zal waarschijnlijk niet moeilijk doen over 50 euro extra voor het gewenste resultaat... [quote:8279a4faa1="Obi-wan-kenobi"] Maar waar praten we over ... het is allemaal troep (Zo, nu ff kijken hoe lang het duurt voordat alle Duitse supermarkt-lovers reageren ... :P ).[/quote:8279a4faa1] De meeste mensen draaien er ook troep op dus kan niet echt kwaad :wink:. Medion van m'n broertje had ook problemen met de voeding (althans, het onder garantie vervangen van de voeding loste de problemen op...), maar hebben voordat we een monteur hebben laten komen er al de nodige uurtjes werk aan gehad om achter het probleem te komen (wat dus niet lukte)... Viel ons alleen op dat ie nogal warm werd en er dan altijd weer mee stopte :lol: Groeten, Michael
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...