Ga naar inhoud

Scanner communiceert niet meer


Aanbevolen berichten

De problemen begonnen met mijn scanjet 4300c. Van de ene op de andere dag werkte hij niet meer. "Fout tijdens het communiceren met het scanapparaat etc." Alles geprobeerd. Opnieuw aangesloten en geïnstalleerd. Hij deed het niet meer. Nieuwe scanner gekocht. HP PSC 1350 all in one. Ook helemaal correct aangesloten en geinstalleerd. ZELFDE PROBLEEM! (oops, 4300c waarschijnlijk toch niet kapot). Kan het zijn dat er een dll bestand mist in mijn Windows map. Of iets anders? Mijn systeem: Windows XP, 1.4 Mhz, 256 mb cache
Link naar reactie
[quote:7c509af118="HaRP"]"Fout tijdens het communiceren met het scanapparaat etc.[/quote:7c509af118] Was dat de exacte foutmelding? [quote:7c509af118="HaRP"]Nieuwe scanner gekocht. HP PSC 1350 all in one. Ook helemaal correct aangesloten en geinstalleerd. ZELFDE PROBLEEM![/quote:7c509af118] Heb je dit probleem ook al geprobeerd op te lossen met de site van [url=http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=306888&lc=en&cc=au&dlc=en&submit.y=0&submit.x=0&lang=en&cc=au]Hewlett Packard?[/url] Zo ja, wat was het resultaat daarvan?
Link naar reactie
Ik heb de site van HP nog niet benaderd, omdat ik eerst mijn probleem wilde voorleggen in dit forum. Kan ik hier niet de oplossing vinden, dan zal ik zeker contact met hen opnemen. Ik denk ook niet zo zeer dat het probleem bij de scanner ligt. Dit vanwege het feit dat mijn eerste scanner het in ene keer ook niet meer deed. Ook bij dit apparaat kreeg ik de melding: "Fout tijdens communiceren met het scanapparaat. Sluit het scanapparaat correct aan en probeer het opnieuw." (dit opnieuw aansluiten heb ik dus al diverse malen gedaan :) ) Gisteren kreeg ik ook nog een korte melding over TWAIN oid. (niet genoteerd, ook niet meer tegen het lijf gelopen). Zou het probleem kunnen liggen in het feit dat er enige DLL bestanden misschien missen?
Link naar reactie
[quote:da717d5e88="HaRP"]Ik heb de site van HP nog niet benaderd, omdat ik eerst mijn probleem wilde voorleggen in dit forum. Kan ik hier niet de oplossing vinden, dan zal ik zeker contact met hen opnemen. [/quote:da717d5e88] Dat bedoelde ik niet, maar een van de problemen beschreven in de HP FAQ is [url=http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&lang=en&cc=au&product=306888&dlc=en&docname=buu01859]deze.[/url] Had je dat allemaal al geprobeerd? Is die Windows XP met SP1 of SP2?
Link naar reactie
Ik heb een snelle blik geworpen. Echter, het probleem is niet dat het apparaat niet communiceert. De printer en de rest van functies doen het wel. Het probleem is de scannerfunctie. Trouwens ik ben nog iets anders tegen gekomen. In XP (SP1) werkt bij mij de Wizard Scanners en Camera's ook niet meer. Ik begin nu dan ook te twijfelen of het probleem niet te wijten is aan mijn systeem.
Link naar reactie
Maar had je wel eerst de HP software geïnstalleerd, voordat je de PSC 1350 aansloot? Ik heb zelf een HP PSC 750. Als ik daarvan de Windows XP software van HP installeer, de pc opnieuw opstart, de HP PSC 750 aansluit en inschakel, verschijnt bij mij de De wizard Nieuwe hardware gevonden. Met deze wizard kunt u de installatie voltooien. psc 700 series. Na een paar keer op Volgende drukken verschijnt bij mij: De installatie van de software voor het volgende apparaat is voltooid: hp psc 700 series. Dan verschijnt er een hp psc 700 series icoon op de Windows XP Desktop. Bij mij wordt in Deze computer bij Scanners en camera's Hewlett-Packard PSC 750xi Scanner getoond. Wordt de PSC 1350 bij jouw eigenlijk wel getoond in Deze computer? En hoe wordt bij jou die PSC 1350 bij jou getoond in Apparaatbeheer? Deze zou moeten worden getoond bij Beeldapparaten (camera's en scanners) Heb je ook nog gecontroleerd of er info staat bij Start > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo > Onderdelen > Probleemapparatuur. Controleer bij Onderdelen ook nog USB.
Link naar reactie
Ik heb de installatieprocedure gevolgd zoals aangegeven in de handleiding van de PLC. In kort komt dat er op neer dat eerst de software geinstalleerd wordt. Dan krijg je opdracht de USB kabel aan te sluiten, waarna de installatie verder gaat. M.i. is de installatie wel goed gegaan. In configuratiescherm/scanners en cameras wordt mijn LPC1315 niet weergegeven. In apparaatbeheer wordt bij mij beeldapparaten niet genoemd. Bij probleemapparatuur is de enige info dat mijn toetsenbord niet correct werkt of niet aanwezig is (????) Bij onderdelen/USB staat het volgende: Alcatel Speed Touch ADSL Modem (ISDN) USB\VID_06B9&PID_4061\0090D076BBB7 Alcatel SpeedTouch USB ADSL PPP ALCACR\{C93AEC0C-808A-11D3-9CE8-0060088D7801}\0090D076BBB7 Compaq USB Keyboard HID\VID_049F&PID_000E&MI_00\7&23C92021&0&0000 HID-compliant apparaat HID\VID_049F&PID_000E&MI_01&COL02\7&58F4408&0&0001 HID-compliant apparaat HID\VID_049F&PID_000E&MI_01&COL04\7&58F4408&0&0003 HID-compliant apparaat HID\VID_049F&PID_000E&MI_01&COL05\7&58F4408&0&0004 HID-compliant apparaat HID\VID_049F&PID_000E&MI_01&COL06\7&58F4408&0&0005 HID-compliant apparaat HID\VID_049F&PID_000E&MI_01&COL07\7&58F4408&0&0006 HID-compliant apparaat HID\VID_049F&PID_000E&MI_01&COL08\7&58F4408&0&0007 HID-compliant besturingsapparaat van gebruikers HID\VID_049F&PID_000E&MI_01&COL01\7&58F4408&0&0000 HID-compliant besturingsapparaat van gebruikers HID\VID_049F&PID_000E&MI_01&COL03\7&58F4408&0&0002 Intel(r) 82801BA/BAM USB universele host-controller - 2442 PCI\VEN_8086&DEV_2442&SUBSYS_24110E11&REV_12\3&61AAA01&0&FA Intel(r) 82801BA/BAM USB universele host-controller - 2444 PCI\VEN_8086&DEV_2444&SUBSYS_24110E11&REV_12\3&61AAA01&0&FC Samengesteld USB-apparaat USB\VID_049F&PID_000E\5&296FB134&0&2 USB-HID USB\VID_049F&PID_000E&MI_00\6&2A58838D&0&0000 USB-HID USB\VID_049F&PID_000E&MI_01\6&2A58838D&0&0001 USB-hoofdhub USB\ROOT_HUB\4&2D5A3212&0 USB-hoofdhub USB\ROOT_HUB\4&220D12AE&0
Link naar reactie
Ik had eens precies hetzelfde probleem. Bleek acheraf mijn eigen "fout". Ik probeerde iets met uitsluitend zwart/wit met de 'standaard' instelling kleur te scannen en kreeg toen ook al die genoemde - eigenlijk nietszeggende - foutmeldingen. Kortom: Als dat ook jouw probleem kan zijn, probeer dan eens hetzelfde te scannen met 'grijstinten' ingesteld.
Link naar reactie
[quote:f036d6abff="HaRP"]De problemen begonnen met mijn scanjet 4300c. Van de ene op de andere dag werkte hij niet meer. "Fout tijdens het communiceren met het scanapparaat etc." Alles geprobeerd. Opnieuw aangesloten en geïnstalleerd. Hij deed het niet meer. Nieuwe scanner gekocht. HP PSC 1350 all in one. Ook helemaal correct aangesloten en geinstalleerd. ZELFDE PROBLEEM! (oops, 4300c waarschijnlijk toch niet kapot). Kan het zijn dat er een dll bestand mist in mijn Windows map. Of iets anders? Mijn systeem: Windows XP, 1.4 Mhz, 256 mb cache[/quote:f036d6abff] Ik heb dit probleem ook gehad met de 4300 c en ook met de 2110. Bij mij was de oplossing vrij simpel. Als je scanner of aal in one aan staat zie je in configuratiescherm bij scanners en camera's je scanner staan. Toen ik hem daar opende kon ik wel scannen en daarna ook weer via de normale weg. Hopelijk werkt het ook bij jouw. Succes Hans
Link naar reactie
Ook ik heb problemen met de scan- en faxfunctie, zowel vanaf de pc als direct op printer. Afdrukken doet ie wel via pc,kopieeren ook vanaf printer. Heb een psc2210 all in one.Dit s wat hp tot nu toe heeft voorgesteld Printen doe ik via een printserver met usb voor printeraansluiting,ander computers kunnen ook gewoon printen.Denk toch dat het probleem voor faxen en scannen via pc komt door de software ( HP dirigent of HP director) die deze functies aanstuurd. Het duurt een tijdje maar we komen er op de duur wel uit. HP Klantenondersteuning http://www.hp.com/country/nl/nl/support.html Geachte heer , Naar aanleiding van uw mail met betrekking tot de script error kan ik u het volgende mededelen. Dit probleem doet zich voor doordat de HTML-broncode van de webpagina niet naar behoren werkt in combinatie met scripts aan de kant van de client, zoals Microsoft JScript en Visual Basic-script. Gezien de HP software web-based is, en zich dus gedraagt als een web-site, kan een dergelijke melding ontstaan. Het ontstaan van een script error kan één of meer van de volgende oorzaken hebben: -Een probleem in de HTML-broncode van de webpagina -Actief uitvoeren van scripts, ActiveX-besturingselementen of Java-applets zijn geblokkeerd op de computer of het netwerk. Het blokkeren van actief uitvoeren van scripts, ActiveX-besturingselementen of Java-applets kan worden ingesteld in Internet Explorer en andere programma's, zoals antivirusprogramma's en firewalls -Antivirussoftware is zodanig ingesteld dat de map Tijdelijke Internet-bestanden of Gedownloade programmabestanden wordt gescand -De script-engine op de computer is beschadigd of verouderd -De computer bevat beschadigde internetmappen -De stuurprogramma's voor de videokaart zijn beschadigd of verouderd -Het onderdeel DirectX op de computer is beschadigd of verouderd Onderstaand vindt u een aantal mogelijke oplossingen voor dit probleem. Stap 1: Alle software die op de achtergrond draait, uitschakelen (niet voor Windows 2000) -Ga naar Start -> Uitvoeren -Typ in dit veld "msconfig" en druk op Enter -Ga naar het tabblad "Opstarten" -Haal nu alle vinkjes weg. In het geval van Windows XP kunt u op de knop "Alles Uitschakelen" klikken -Klik op "OK" en kies voor de optie om de computer opnieuw op te starten -Na de herstart klikt u op "OK". Als het scherm met het tabblad "Opstarten" weer verschijnt, kunt u kiezen voor "Sluiten" **Windows XP** -Ga naar het tabblad "Services" -Zet een vinkje bij de optie "Alle Microsoft Services Verbergen" -Klik op de knop "Alles Uitschakelen" -Ga naar het tabblad "Opstarten" -Kies ook hier voor de optie "Alles Uitschakelen" -Klik op "OK" en kies voor de optie om de computer opnieuw op te starten -Na de herstart klikt u op "OK". Als het scherm met de tabbladen "Services" en "Opstarten" weer verschijnt, kunt u kiezen voor "Sluiten" Stap 2: Het verwijderen van de Digital Imaging map -Open "Deze Computer" door hierop te dubbelklikken -Ga naar het station C -Ga naar de map "Program Files" -Open de "Hewlett-Packard" map -Klik nu met de rechter muisknop op de "Digital Imaging" map -Kies voor "Verwijderen" -Sluit nu alle openstaande vensters -Koppel het apparaat los van de PC -Ga naar Start -> Configuratiescherm of Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -Dubbel klik nu op het "Software" icoon -Zoek in deze lijst naar "HP Photo and Imaging" en selecteer dit -Kies voor de optie "Verwijderen" -Start de PC opnieuw op Stap 3: De HP software opnieuw installeren -Installeer nu de software via de CD en sluit het apparaat weer aan Als bovenstaande stappen het probleem niet oplossen kunt u onderstaande alternatieven proberen 1. Installeer via www.microsoft.nl de nieuwste versie van de Internet Explorer 2. Registreer het softpub.dll bestand op nieuw door het volgende uit te voeren: -Ga naar Start -> Uitvoeren -Typ "cmd" in en klik op "OK" -Typ "regsvr32 softpub.dll" op de opdrachtregel en druk op Enter -Klik op "OK" wanneer een bericht wordt weergegeven dat DllRegisterServer in Softpub.dll is voltooid -Typ "exit" en druk op Enter om de opdrachtregel te sluiten Voor meer info hierover kijk in Microsoft knowledge base document 813442 3. Installeer de MDAC software opnieuw. Deze staat normaal op de installatie CD. Als dit niet het geval is, kunt u deze via www.microsoft.nl downloaden 4. Installeer de nieuwste versie van Microsoft Script. Deze kunt u downloaden via www.microsoft.nl Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen c.q. opmerkingen hebben betreffende deze support kunt u contact met ons opnemen via HP Klantenondersteuning Met vriendelijke groeten, Patrick van Maris HP Email Team Als u antwoordt op deze e-mail, gelieve niets te verwijderen uit de tekst. Noot: Ons advies is uitsluitend beperkt tot de gestelde vraag/vragen en gebaseerd op de door u aan ons verstrekte informatie. Problemen en oplossingen kunnen worden bepaald door de aard van uw systeemomgeving en verschillende andere parameters die bij HP niet bekend zijn. Wij attenderen u erop dat technische informatie wijzigt al naar gelang nieuwe gegevens beschikbaar komen, daarom raden wij u aan om regelmatig de Customer Care website http://www.hp.com/go/support te bezoeken voor mogelijke updates. Hewlett-Packard aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor enige direkte of indirekte- of gevolgschade als gevolg van het gebruik van deze informatie. Original Message Follows: ------------------------ Beste Patrick, Heb alles precies gedaan zoals hieronder beschreven door u en dit is wat er uit voort kwam -HP PSC - HP Office Jet : blauwe balk staat vast op 69% - HP Instant Support reageert niet:installing additional software Please wait ......dit loopt vast - Fout : Unable to start the application - the Java Virtual Machine cannot be loaded. Klasse is niet geregistreerd Na OK installeerd het goed maar de HP dirigent ( kader met de ikonen om te scannen faxen printen kopieeren) werkt nog steeds niet. HP dirigent staat nu onder alle programma's/ afbeeldingen ( ter info ik heb een HP comp)Als ik dirigent aanklik komt er de volgende pop-up en tevens staat het HP logo weer te jutteren in de taakbalk terwijl ik dat ikoontje niet kan aanklikken omdat het meteen verdwijnt als je er met de muis op gaat staan en weer terugkomt daarna. Tekst popup :Fout in script voor Internet Explorer Er is een fout opgetreden in het script op deze pagina Regel : 64 Teken: 9 Fout : DLL-bestand is niet geregistreerd. Code : 0 URL : file : //C:/Program Files/hp/digital imaging/bbfe/director/director3.htm Wilt u doorgaan met het uitvoeren van scripts op deze pagina? Dus HP dirigent is niet te gebruiken. Ik kan overigens wel vanuit een bestand afdrukken. Heeft u hier een oplossing voor? Groeten ----- Original Message ----- From: "All in One inbox nl" <aio_support_nl@mail.support.hp.com> To: <j.vanleeuwen13@chello.nl> Sent: Wednesday, November 17, 2004 4:34 PM Subject: Re: E-mail ondersteuning voor HP psc 2210 (KMM5118503I27245L0KM) HP Klantenondersteuning http://www.hp.com/country/nl/nl/support.html Geachte heer/mevrouw , Dank u wel voor het inschakelen van HP's Klantenondersteuning. Naar aanleiding van uw mail met betrekking tot het probleem met de software, kan ik u het volgende mededelen. Helaas is het niet direct vast te stellen waar het probleem zit. Normaal dient het via onderstaande herinstallatie procedure opgelost te zijn. 1. Ga naar Start -> Uitvoeren 2. Vul hier "msconfig" in en klik op "OK" 3. Ga naar het tabblad "Services" 4. Kies voor de optie "Alle Microsoft Services" verbergen en kies vervolgens voor "Alles uitschakelen" 5. Ga naar het tabblad "Opstarten" en kies voor "Alles uitschakelen" en klik op "OK" 6. Start nu de PC opnieuw op Op deze manier hebben we een aantal processen uitgeschakeld, die eerder nog actief waren. We hebben op deze manier de verdere vrije hand om de volgende stappen uit te voeren: 7. Na de herstart krijgt u een melding betreffende het feit dat u het hulpprogramma voor systeemconfiguratie heeft gebruikt, klik hier op "OK". Als u het scherm met het tabblad "Opstarten" weer krijgt kiest u voor "Annuleren" 8. Koppel het apparaat los van de PC 9. Plaats de installatie CD in de PC 10. Op het moment dat u het scherm krijgt of u de software wilt verwijderen of een apparaat wilt toevoegen, kiest u voor verwijderen 11. Start de PC nogmaals opnieuw op. Op deze manier hebben we zekerheid dat er geen enkel programma meer actief is die met de voorgaande installatie te maken had 12. Verwijder alle HP-gerelateerde snelkoppelingen op het bureaublad en in Start -> Programma's als deze nog aanwezig zijn 13. Start nu de installatie via de CD. Koppel het apparaat pas weer aan als de installatie dit aangeeft. Op het moment dat u dit namelijk eerder doet, worden er referenties in het register aangemaakt die nog niet daar aanwezig hadden moeten zijn 14. Als alles is geinstalleerd, kunt u vervolgens het apparaat gaan testen. Op het moment dat het apparaat naar behoren functioneert, kunt u door middel van de stappen 1 t/m 6 weer alles inschakelen via het programma "msconfig" Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen c.q. opmerkingen hebben betreffende deze support kunt u contact met ons opnemen via HP Klantenondersteuning Met vriendelijke groeten, Patrick van Maris HP Email Team Als u antwoordt op deze e-mail, gelieve niets te verwijderen uit de tekst. Noot: Ons advies is uitsluitend beperkt tot de gestelde vraag/vragen en gebaseerd op de door u aan ons verstrekte informatie. Problemen en oplossingen kunnen worden bepaald door de aard van uw systeemomgeving en verschillende andere parameters die bij HP niet bekend zijn. Wij attenderen u erop dat technische informatie wijzigt al naar gelang nieuwe gegevens beschikbaar komen, daarom raden wij u aan om regelmatig de Customer Care website http://www.hp.com/go/support te bezoeken voor mogelijke updates. Hewlett-Packard aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor enige direkte of indirekte- of gevolgschade als gevolg van het gebruik van deze informatie. Original Message Follows: ------------------------ country : Netherlands [NL] connection : usb cable error_message : 2 dll bestanden verdwenen (?) model_number : psc2210 operating_system : Microsoft Windows XP problem_area : setup and installation problem_description : Het programma HP-dirigent reageert niet,komt helemaal niet te voorschijn als ik alle programma's/HP-dirigent aanklik.Dus ik kan niet scannen en faxen.Waarschijnlijk is de inhoud van dirigent verdwenen.Heb de laatste software van psc 2210 printer geinstalleerd.Tevens staat er in de taakbalk naast de klok een hp logo te jutteren waar ik echter niet op kan klikken want dan verdwijnt het.Tot voor kort kreeg ik fout melding van twee dll bestanden die niet aanwezig waren, maar die melding is er ook niet meer want er gebeurt nu helemaal niets meer.Kan de software van dirigent ook nergens vinden op de installatie cd of HP-site.Heb zelfs een complete nieuwe softwaredownload van de site gedaan ( 156 Mb) maar probleem blijft zich voordoen......HELP Vanuit woord o.i.d. kan ik nu wel printen, de testpagina is ook goed.De check via de HP site was ook goed qua printer.Kunt u mij helpen??? purchase_date : Oct/2003serial_number : MY2BGF42070G setting_changes : neen tech_skill : intermediate trouble_shooting : zie boven
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Zelfde problemen gehad bmet de scanjet 3300 enlater de 4100. In de profielen met beperkte rechten was het steedes een drama, ondanks het toekennen van rechten en het installeren van updates. Met HP gebeld, die scoven het probleem naar windows, met microsoft gebeld, daar vond men (en ik ook) dat HP maar een goede driver moest leveren, een oplossing van hun kant moest stevig voor betaald worden. Sinds SP2 had ik weer problemen met herkenning, ook in een beheersprofiel. Heb nu een Aldi-scanner gekocht. Daar kunnen ze blijkbaar wat HP niet kan, een werkend apparaat leveren. Mijn HP printers (een business inktjet 2230 en een laser 22oo) werken ook alleen op een windows driver. Een testprogramma van HP,(download HP) dat HP-produkten wil detecteren herkende geen printer en ook niet de toenmalige HP-scanner. De HP apparaten zijn natuurlijk perfect maar de ondersteuning is slecht. Miijn oude HP scanner werkt nogwel op de oude WIN - Me computer. herman
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb de 'oplossing' van je probleem, tenminste bij mij werkte dat nadat mijn HP 4100C ook weer eens niet communiceerde. Ik heb al eerder gereageerd en toen was mijn 'oplossing' het loskoppelen van de USB-kabel en daarna weer aansluiten en vooral PC opnieuw opstarten, maar dat hielp nu bij mij weer niet. Ik heb vervolgens de stroomkabel uit de scanner getrokken en er weer in gestoken en hoorde vervolgens dat de scanner reageerde en jawel, toen ik op de groene knoppen van de scanner drukte, kwam weer als vanouds het dialoogvenster met de vraag met welk programma ik wilde scanner. Ik weer blij en hopelijk jij ook. Proberen kan zeker geen kwaad. Ik hoop dat het een definitieve oplossing is, voor mij zowel als voor jou. Succes en met vriendelijke groet. Henk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...