Ga naar inhoud

Stille hardeschijf.


Aanbevolen berichten

De ene hdd is stiller dan de ander dat is zo maar als ik mijn hdd in me hand hou of op de grond leg dan hoor ik um niet. Maar zodra ik deze in me kast doe in zo'n hdd bay dan hoor ik flink wat geratel bij schrijf/lees acties vanwege de trilling van me hdd tegen bepaalde delen in me kast waardoor andere delen ook weer geluid gaan geven. Het beste wat je idd kan doen is je hdd in zo'n 5.25" kassie doen zodat er weinig trilling meer wordt door gegeven.
Link naar reactie
Je kan toevallig een luidruchtig exemplaar hebben getroffen. Mijn vroegere ervaringen met Seagate en IBM/Hitachi zijn niet goed. Ik heb onlangs toch een 120GB Seagate schijf geplaatst, en echt, die is gewoon stil. Verder recentelijk een Hitiachi 120GB en een Maxtor 160GB geplaatst, ook die zijn stil. Zeker in vergelijking wat ik gewend was, 60 GB IBM en 30GB Seagate model. In plaats van de HD is nu de CPU of de netvoedings ventilator het luidruchtigste. Hoewel ik nog geen recente RMA ervaringen heb (en dat wil ik ook graag zo houden), zijn de RMA exemplaren zonder uitzondering, altijd luidruchtiger geweest. Ik heb er tot nu toe zo'n 4 gehad (3x Seagate, 1x IBM).
Link naar reactie
[img:17d5a6d55f]http://www.htpccase.nl/images/hv5_p.png[/img:17d5a6d55f] http://www.htpccase.nl/HV5.htm Dit is de kast die ik heb voor mijn MediaCenter. Hier in passen mijn DVDspeler en een HD. Meer gaat er niet in. Als jullie zeggen dat een Seagate niet veel geluid maakt dan zal het wel aan de kast liggen. Dan moet ik wat aan de kast gaan doen. Ik heb wel eens iets gelezen over matten inbouwen. Werkt dat ? En dan de HD in een kastje stoppen. Welk type is aan te raden ? Dan moet ik het hd rek wel gaan slopen.
Link naar reactie
[quote:6558da59da="Dracoplasm"]Het mooiste zou zijn om je hdd in elastieken te hangen, dit is niet handig als je hem vaak verplaatst maar anders erg effectief, lekkere knutselen en het kost je niks!! :wink:[/quote:6558da59da]Hmm, het lawaai waar ik het over heb, dat is niet met eenvoudige middelen te dempen. Ik had toendertijd die Seagate en IBM schijf helemaal ingepakt met geluidsdempend materiaal om dan te kun zeggen het is draaglijk maar het zou nog veel minder moeten zijn. Zoals mijn huidige schijven nu, bv.
Link naar reactie
[quote:fa4d6bd552]Hmm, het lawaai waar ik het over heb, dat is niet met eenvoudige middelen te dempen. Ik had toendertijd die Seagate en IBM schijf helemaal ingepakt met geluidsdempend materiaal om dan te kun zeggen het is draaglijk maar het zou nog veel minder moeten zijn. Zoals mijn huidige schijven nu, bv.[/quote:fa4d6bd552] Wat heb je nu dan ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...