Ga naar inhoud

CD brander Toshiba


Aanbevolen berichten

Ik heb een Asus notebook A2553H/P4-3.06 dvdRW+/- met Windows XP Home. Hierin zit een Toshiba ODD-DVD SD-R6372. Het apparaat werkt voortreffelijk, alleen één ding is me nog niet gelukt, n.l. het branden van een geluidsCD voor mijn CD spelers (huiskamer Onkyo, auto Volvoradio met CD speler) zonder lees-/schrijffouten bij dataverificatie. Ofwel de CD kan niet worden afgespeeld (de speler "pakt" hem niet) ofwel er zijn storende onderbrekingen in de weergave van een aantal nummers. Ik heb in Nero Burning ROM versie 6601 gezocht naar instellingen die ermee te maken kunnen hebben, op snelheid 4 gebrand, op de Toshiba site de "Toshiba Drive SDR 6372-1732" gedownload en geïnstalleerd, maar het euvel blijft. Bij het aanzetten van de optie "dataverificatie na brandproces" lijkt het wel alsof steeds meer leesfouten gevonden worden, wanneer een CD is gebrand. Ik gebruik de juiste CD's qua snelheid (52x), ik heb al verschillende merken geprobeerd, maar de fouten blijven voorkomen. En nu het vreemde: bij het branden van een dataCD worden bij de verificatie van het brandproces geen fouten gevonden door Nero versie 6.6.0.1. Dan gaat alles goed. Vraag: hoe kan dit? Kan de brander niet goed zijn of ligt het toch aan de instellingen? Wie heeft een idee?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...