Ga naar inhoud

Nieuwe SB geluidskaart installeren


Aanbevolen berichten

Ik had een SB Live 1024 kaart in m'n systeeem onder W98SE. Na de upgrade naar XP home werkt deze niet meer naar behoren omdat XP de oude kaart niet ondersteunt. Een nieuwe kaart gekocht de SB live LS (bulk) dus zonder gebruiksinfo. Een readme file vertelt wel dat ik eerst de oude kaart en de software moet verwijderen maar niets over het installeren. Mijn vraag is nu: - moet ik eerst de nieuwe kaart in het pci slot steken, de pc starten en XP z'n werk laten doen en als hij vraagt om externe software/drivers dan pas de installatie cd plaatsen? of, - eerst de nieuwe software installeren en pas daarna de nieuwe kaart monteren en deze laten herkennen als nieuwe hardware? Een waarschijnlijk simpel vraagje, maar beter eerst gevraagd dan later als er problemen zijn te horen krijgen: "had maar ..........." Alvast bedankt voor iedere bijdrage.
Link naar reactie
Obi-wan-kenobi in eerste instantie bedankt voor je reactie. Op de cd staat o.a. een map Audio met een submap Drivers. Deze is weer onderverdeeld in: 98SE_ME Win2K_XP Velen gedateerd met maand 8 van 2003. Als alles geïnstalleerd is zal ik op de door jouw genoemde site wel kijken of er nieuwere drivers e.d. zijn. Overigens is jouw vraag geen antwoord op mijn vraag.
Link naar reactie
Hoi, Installeer eerst je geluidskaart in een PCI slot. Vervolgens start je windows. Windows zal het bericht "nieuwe hardware gevonden" laten zien. Sluit dit scherm (annuleren), en plaats de CD met drivers van je geluidskaart. Volg de instructies op het scherm, als hier een keuze mogelijkheid komt voor je besturingssysteem kies je uiteraad Windows XP. Indien er geen keuze scherm komt gewoon de instructies op het scherm volgen. Je krijgt in ieder geval wel de keuze of je alleen drivers of ook toepassingen (CD/DVD player etc.) wilt installeren. Hierna kun je altijd op de site van creative kijken of er nieuwere drivers beschikbaar zijn. Groeten, Bart
Link naar reactie
[quote:1bc55155b6="gertcor"] Overigens is jouw vraag geen antwoord op mijn vraag. [/quote:1bc55155b6] Jawel hoor, die drivers van Creative zijn meestal gewoon in .exe formaat, dus dat hele gedoe met je apparaatbeheer hoeft dan niet. Trouwens, in je apparaatbeheer staat er gewoon een uitroepteken bij de niet herkende geluidskaart. Met een simpele rechterklik kun je dan gewoon het stuurprogramma updaten door naar het juiste .INF bestand op je installatie CD te browsen. Nix gedoe met kaart in- en uitbouwen. :wink:
Link naar reactie
Cart bedankt voor je antwoord op mijn vraagstelling om een nieuwe geluidskaart te installeren, dat is waar ik om vroeg. Obi-wan-kenobi ik heb gekeken op de site van Creative maar voor mijn oude kaart 1024 is gewoon weg geen XP driver en software aanwezig die compatibel zijn met XP. Het upgrade rapport van XP zegt: De volgende programma's ondersteunen de computerhardware, maar zijn incompatibel met Windows XP. Raadpleeg de website van de hardwarefabrikant als u wilt weten of bijgewerkte versies van deze programma's beschikbaar zijn: - Creative Labs SoundBlaster-accessoires. M'n geluidskaart doet het momenteel ook wel, er komt dus wel geluid uit, maar het Creative programma dat in beeld komt als je met de cursor de bovenzijde van je beeld bereikt deed het niet meer. Dus de volledige muziekinstallatie waarin je allerlei instellingen kunt bereiken. (stereo, 5.1, de ruimte waar je boxen staan opgesteld en de plaats van de boxen t.o.v. de luisteraar, equiliser e.d.) Voor mij mag deze vraagstelling als beëindigd worden beschouwd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...