Ga naar inhoud

Welke Laptop voor fotobewerking


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een laptop die vnl zal worden gebruikt voor fotobewerking en dtp. Natuurlijk ook nog wel een beetje tekstverwerking en MP3 opslaan enz. Nu ben ik mij wat aan het orienteren op internet, maar zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer. Eigenlijk was ik gevallen voor de ACER Ferrari 3200LMI vanwege zijn uiterlijk, maar ik bedacht me dat afgaan op het uiterlijk niet zo'n goed idee is. Het gaat er natuurlijk om wat zo'n ding kan. Al surfend kwam ik ook laptops tegen met een scherm van 17 inch. (ik wist niet eens dat ze er waren). Het mooiste zou zijn als er een CF cardreader inzit, uiteraard USB 2 aansluitingen en een ethernetaansluiting. Verder een dvd lezer, ik beschik namelijk over een externe dvd brander. Wat raden jullie mij aan? De prijs mag gaan tot maximaal 1750 euro.
Link naar reactie
[quote:33be35ea4f="NoepZor"] grootte zegt niet alles, je hebt ook 15.1 inch schermen met een resolutie van 1400 bij 1000 ofzo, erg veel past er dus op [/quote:33be35ea4f] 1400x1050dpi (SXGA) of 1600x1200 (UXGA) ... past wel veel op maar is wel erg klein allemaal. Voor bewerken van foto's heb je dus scherpe ogen nodig ... Maar een bezoekje aan Mediamarkt of zo kan wel helpen om te kijken welke types een voor jou handige schermgrootte en -resolutie hebben. De laptops met 17" scherm zijn trouwens loeizwaar, dus houd daar ook rekening mee als je 'm veel moet versjouwen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...