Ga naar inhoud

SMART Failure Predicted


Aanbevolen berichten

SMART Failure Predicted on Primary Master. Maxtor-52049H3 [b:fb63b6c4f7]WARNING:[/b:fb63b6c4f7] Immediatly back-up your data and replace your hard disk drive. A failure may be immenent. Ok, een Maxtor DiamondMax Plus 45 7200RPM 20,4GB op een ASUS CUV4X met BIOS 1009 (laatste) en een P3 733MHz. Dat is het zo'n beetje. Ik heb een BIOS update gedaan, alle settings die er mee te maken kunnen hebben nagekeken en eventueel verandert, SMART Monitoring uitgezet maar allemaal heeft het geen nut. Bij elke boot komt hij met de bovenstaande melding en wanneer ik dan op F1 druk gaat ie vrolijk door met booten en is er niks aan de hand. Hij draait perfect. Ik heb zo'n 15 uur lang de Advanced Test (zo'n 25 keer) laten draaien van Powermax (tooltje van Maxtor). Geen fouten, en bij alle tests krijg ik een 100% error free guarantee. Je zou dus zeggen, niks mis met de schijf, maar waarom blijft die melding komen? Hoogst irritant en ik krijg deze met geen mogelijkheid weg. Google levert nagenoeg alleen maar Western Digitals die er last van hebben (nog geen Maxtor gezien) en die blijken dan uiteindelijk ook echt defect te zijn. Wat kan de oorzaak zijn van deze melding? En belangrijker nog, hoe krijg ik em weg? Alvast bedankt, Michel.
Link naar reactie
Ik heb hier op mijn werk ook een aantal keren deze melding gehad op Compaq pc's en bij mij was het in het eerste geval een defecte schijf, in het andere geval een defecte controller, en in het laatste geval een net niet lekker vastzittende flatcable. Dus misschien valt het mee, maar voor alle zekerheid zou ik toch maar voor een goede backup zorgen.. gewoon voor de zekerheid. :-?
Link naar reactie
[quote:b398ca2302="BlackXS"]een net niet lekker vastzittende flatcable.[/quote:b398ca2302]Dat lijkt mij ook wel een plausibele verklaring. Kun je de schijf testen (als slave) in een ander systeem, liefst ook met een andere kabel. Daar dan weer Smart inschakelen in het BIOS en kijken of ie met dezelfde fout komt. Zo niet, dan moet je de fout maar negeren (niet echt praktisch trouwens) op het eerste systeem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...