Ga naar inhoud

Brander leest niets en brandt niets


Aanbevolen berichten

ha mensen, Ik had een vraagje.... mijn brander doet ongeveer niets meer.... Hij leest niets meer( als ik er een cdrom in doe van een of ander iets, geeft hij gewoon een lege cd weer....) en als ik iets wil branden dan zegt ie bij nero of gewoon via de verkenner branden, dat ik er een lege cd in moet doen... terwijl ik al meerdere merken geprobeerd heb, waarbij die dat doet.... allemaal A-merken.. Nou had ik al een beetje op dit forum rondgekeken, en anderen hadden daar ook problemen mee, maar een echte oplossing kon ik niet vinden. Ik heb ook al een lens-clean-cd gebruikt, maargoed hij leest niets dus doet die t ook niet. Heeft iemand nu wel een oplossing? Ik heb winXP home + SP2 alvast bedankt, groeten Wilco
Link naar reactie
Het antwoord is even simpel als de oplossing. Brander is zodanig defect dat deze in ieder geval niet meer de index kan lezen. Dat kan aan bijv. de laser liggen. Reparatie is geen optie want de kosten zijn altijd hoger dan een nieuwe brander. DVD-branders zijn nu te kust en te keur te koop voor rond de 80 euro (duall-layer wel te verstaan) en singel layer DVD-branders voor rond de 60 euro. CD-branders, als je ze nog kunt begaan voor rond de 35 euro. Suc6 :wink:
Link naar reactie
[quote:0e46ac1a5c="hendrikjd"]Het antwoord is even simpel als de oplossing. Brander is zodanig defect dat deze in ieder geval niet meer de index kan lezen.[/quote:0e46ac1a5c]Dat zou heel goed kunnen, maar voor de zekerheid dus even testen in een andere PC. Als ie daar wel CD's kan lezen, dan is er een redelijke kans dat ie gewoon goed werkt. Dan loont het iig de moeite om het probleem uit te zoeken in de software van de oorspronkelijke PC waar ie in zat. Als ie in de andere PC ook niks doet, dan is de kans groot dat ie daadwerkelijk overleden is en bespaar je jezelf de moeite van het software matig ontleden van de oorspronkelijke machine. Koop idd een fatsoenlijke dual layer DVD brander als de CD brander daadwerkelijk stuk is; die zijn idd marginaal duurder dan CD-branders. Ik ben bv. tevreden over m'n nieuwe NEC-3500A DVD brander. Die kun je al voor een slordige €60,- aanschaffen.
Link naar reactie
Met alle respect; maar als een randapparaat het altijd goed heeft gedaan en ineens niet meer doet dat daarvoor wel altijd heeft gedaan dan kun je er rustig van uit gaan dat je te maken hebt met een defect apparaat. En het zwakke onderdeel van CD- en DVD-spelers is en blijft de laserdiode. Ik kreeg bij een collega, die een MedionPC had gekocht een soortgelijk advies van de helpdesk (driver installeren (voor een standaard DVD-speler zeker) of een firmwareupgrade) Eind van het liedje was een nieuwe speler. En die had hetzelfde probleem als waarmee de vraagsteller nu te kampen heeft. :D
Link naar reactie
[quote:2ca6ca143d="hendrikjd"]Met alle respect; maar als een randapparaat het altijd goed heeft gedaan en ineens niet meer doet dat daarvoor wel altijd heeft gedaan dan kun je er rustig van uit gaan dat je te maken hebt met een defect apparaat. En het zwakke onderdeel van CD- en DVD-spelers is en blijft de laserdiode. Ik kreeg bij een collega, die een MedionPC had gekocht een soortgelijk advies van de helpdesk (driver installeren (voor een standaard DVD-speler zeker) of een firmwareupgrade) Eind van het liedje was een nieuwe speler. En die had hetzelfde probleem als waarmee de vraagsteller nu te kampen heeft. :D[/quote:2ca6ca143d] Een firmware update kun je altijd proberen, het nog altijd beter dan meteen een nieuwe kopen, vooral als de TS er tevreden mee is. Als het dan nog niet werkt, dan kun je een nieuwe kopen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...