Ga naar inhoud

Disk boot failure


Aanbevolen berichten

Als Fdisk/MBR niet werkt lijk je een serieuze kans te hebben dat de HD niet te repareren valt. Of de mbr (eerste sektor van de HD) is onherstelbaar fysiek beschadigd, of een virus heeft zich daar gevestigd en laat je via fdisk niet toe. Diverse hulppaginas op het net geven aan dat er dan niets meer aan te doen is: schijf niet meer benaderbaar, weggooien maar! Als de mbr inderdaad kapot is, ben je goed in de aap gelogeerd. Dan kun je hoogstens nog via een duur recoverybedrijf proberen je gegevens (deels) terug te krijgen. resultaat niet verzekerd. Als het een virus zou zijn, kun je de schijf als niet-opstartschijf in een andere computer stoppen en er een paar goede virusscanners op loslaten. Ik hoop dat je essentiele gegevens in backup hebt.
Link naar reactie
De kans bestaat idd dat de drive simpelweg stuk is. Je kunt een tooltje downloaden bij Maxtor (heeft destijds Quantum overgenomen), waarmee je je HD kunt doorlichten: [url=http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=/en_us/Support/Software%20Downloads/ATA%20Hard%20Drives&downloadID=22]lange link[/url]
Link naar reactie
Spinrite is op de zgn foute sites wel te vinden, maar werkt niet altijd. Ik heb een paar weken geleden een aantal partities verloren door blikseminslag en kreeg de handel met Spinrite niet terug wel met Get Data Back.( ging over een backup schijf van 120 gig aaan data ) zoekt en gij zult vinden :P Maar als je boot aan gort is kun je m ws alleeen als sec. hdd gebruiken In een ander systeem hangen en kijken of je m kunt benaderen is de beste optie, een andere mogelijkheid is om de schijf in een externe behuizing te stoppen en m zo uit te lezen
Link naar reactie
Allemaal bedankt vast voor de reacties. Falconetti, zo te zien ben ik als het werkt meteen ales kwijt. Dan liever de oplossing van Cpt kansloos, tenminste als die ook werkt als ik de data zou kunnen behouden. Behalve als het niet anders kan. Kan ik dat Maxtor-tooltje gebruiken zonder dat hij meteen alles weggooit, dan wil ik dat graag proberen. Ik heb nu de Powermax disk en ga eens kijken. Peter.
Link naar reactie
Peter, Ik hoop dat het jou lukt. Misschien dat tool van C. Kansloos. Ik was ook aan het klooien maar ik ben mee gestopt: het lukt mij niet. Maar goed bij mij is het een ander verhaal….HD is 100% goed maar oude PC (Pentium 133) herkent gewoon deze HD niet. Laat het weten, ben benieuwd met welke progje dat wel lukt. groetjes Falco
Link naar reactie
Hoi, Powermax, zag 'm eerts niet en de tweede keer wel. Maar helaas de 1e test adviseerde een vervolgtest en die gaf een 8-cijferige code. Volgens mij kan ik daarmee de schijf omwisselen, maar hij is 3,5 jaar en da's een half jaar teveel. Verder heb ik een heel hoog snerpend geluidje gehoord, leek verdacht veel op het inslijpen van een spoortje door een kop (ken ik uit mijn operatortijd). Ik begin de hoop een beetje op te geven. Hoe weet ik zeker dat ik hem kan begraven? Peter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...