Ga naar inhoud

raid of ide??


Aanbevolen berichten

Wat is wijsheid? Nieuwe computer aangeschaft, met SATA, RAID en twee identieke harde schijven. Huidige toestand: beide schijven op de SATA als IDE. Dus niets geen raid, gewoon veel opslagruimte. Kan het sneller met RAID. Ik wil beide harde schijven naast elkaar gebruiken; dus geen mirror van elkaar en ook apart benaderbaar in windows als schijf. :lol:
Link naar reactie
[quote:2b1ccb44ea]Kan het sneller met RAID. Ik wil beide harde schijven naast elkaar gebruiken; dus geen mirror van elkaar en ook apart benaderbaar in windows als schijf.[/quote:2b1ccb44ea] Volgens mij wil jij van tweeen 1. Raid = OF een lel van opslagruimte (dat heb je dus nu), OF een miror (data wordt naar 2 schijven geschreven en zijn daarbij hetzelfde) OF snelheidswinst (data wordt verdeeld over de 2 schijven weggeschreven) Bij mijn weten kan een combinatie niet maar ik ben altijd in voor een betere mening.
Link naar reactie
[quote:7d437bf81e="Mgompie"]Ik wil beide harde schijven naast elkaar gebruiken; dus geen mirror van elkaar en ook apart benaderbaar in windows als schijf. :lol:[/quote:7d437bf81e]Je kunt volgens mij gewoon een RAID 0 (stripe? ik haal die altijd door elkaar...) setup kiezen met daarin aparte volumes, zoals je ook partities maakt. Je kunt NIET èn RAID gebruiken èn de schijven apart benaderen. Je kunt wel RAID volumes 'apart' benaderen vanuit windows, zoals partities. Onthoud wel goed dat als in je RAID 0 setup er 1 schijf het begeeft, je onherroepelijk AL je data kwijt bent.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...