Ga naar inhoud

C en D-schijf


Aanbevolen berichten

Daar zijn we voor, om iedereen te helpen van beginneling tot gevorderde. Het voordeel van een gedeelde harde schijf is, dat het overzichtelijker wordt. Je kan deze schijf nog verder opdelen. C gebruik je meestal voor je besturings systeem. D gebruik je voor programma's E voor spelletjes. en zo kan je door gaan. Ik heb hier een schijf van 60gb en een van 200gb. En die twee zijn onderverdeeld tot k aan toe. Voor spelletjes, muziek, windows, downloads, fotos, videobewerking, enz, enz. Het voordeel is , mocht je een virus binnenhalen , dan wordt er alleen maar beschadigd op de schijf waar het virus op is. Ook het formatteren van een gedeelde schijf (partitie) gaat sneller. Hopelijk ben je nu wat wijzer geworden.
Link naar reactie
Om maar even met de deur in huis te vallen: iedereen op het forum en daarbuiten kan altijd van anderen nog weer leren. Wat je kunt doen is een beetje afhankelijk wat je wilt. Om je een voorbeeld te geven: C: en D: partitie voor een dubbel O(perating) S(ystem). Bijvoorbeeld Windows 98 op C: en WIN XP op D: (Of misschien wel twee keer XP op twee verschillende partities, als je bijvoorbeeld een erg schone WIN XP wilt hebben voor bepaalde toepassingen, zoals Videobewerking) De volgende partitie (bijv. 1 Gb) voor de swapfile van Windows. Raakt nooit gefragmenteerd en is door windows sneller aan te spreken als je alleen de Swapfile hierop laat staan en niks anders. De volgende partitie voor data (foto's, documenten, etc etc.) en bijvoorbeeld een partitie met spellen of zo. Belangrijk blijft daarbij dat je gediciplineerd en georganiseerd te werk gaat. (documenten dus niet op de C: of D:-schijf laten slingeren. Kortom: je kunt je eigen invulling hierin geven. Bedenk daarbij wel hoe veel ruimte je voor iedere partitie moet inruimen. Veel suc6 ermee :wink:
Link naar reactie
Heeft iemand er bij stilgestaan dat je schijf trager wordt naarmate er meer partities op een schijf staan? Niet alleen het aantal partities moet worden bijgehouden maar ook is er per partitie File Allocation Tabel (FAT) nodig. De koppen moeten dus meer heen en weer om te zoeken en dat kost dus tijd. Natuurlijk is het persoonlijk en hangt het er van af hoe je wilt organiseren. In mijn geval heb ik de volgende, overzichtelijke, indeling gemaakt: Eerste schijf van 120 Gb ingedeeld als C: voor Windows + Programma's (makkelijk voor een Ghost image) 10 Gb D: voor data 110 Gb Tweede schijf van 120 Gb als E: voor videobewerking
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik wil nog even terugkomen op indeling C en D-schijf. Ik heb nu problemen met de C-schijf. Heb nog de mogelijkheid om info over te hevelen naar D. Vraag is: kan ik nu alles wat onder C staat, kopieren naar D, zoals map Program Files en alle mappen, zoals "documentsettings" etc.? Wat moet ik van map Windows laten staan? Hierna wil ik schijf C geheel formatteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...