Ga naar inhoud

DVD Brander


Aanbevolen berichten

[quote:1be0d5b096="Tha Ron-aldo"]Als hij master staat kan hij toch sneller en beter communiceren? Of niet?[/quote:1be0d5b096]Nee, met snelheid heeft het niet zoveel te maken. Sommige branders hebben een voorkeur om als master aangesloten te worden. Ik heb zelf sinds vorige week een NEC-3500A die als sec. slave aangesloten zit, omdat toevallig m'n Lite-on CD brander al sec. master was. Dat werkt allemaal prima. In theorie zit er overigens geen verschil tussen een masters en slaves en primaire en secundaire IDE kanalen. Die aanduidingen zijn wat ongelukkig gekozen: http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/conf.htm
Link naar reactie
[quote:1a55f2317c="Tha Ron-aldo"]Die heb ik toevallig vandaag besteld! Is dat een goeie? Ik heb allemaal goeie recensies gelezen...[/quote:1a55f2317c]Meestal worden die vragen in een andere volgorde gesteld... Maar goed, dat is idd een prima brander (anders had ik 'm natuurlijk ook niet gekocht :P ). Als je een HD als prim. master hebt aangesloten, dan kun je de DVD brander beter als sec. master of slave zetten. Samen met een evt. andere optische drive (CD-ROM speler?)
Link naar reactie
Vroeger was het nog interessant hoe je de IDE-apparaten aansloot, aangezien je met een beperkte doorvoersnelheid per IDE-poort te maken had. Met on-the-fly kopiëren (CD-ROM naar CD-brander) kon je dan wel 's in de problemen komen. Na de komst van ATA/33 en hoger maakt dat echter geen donder meer uit, ook niet in welke richting die data op moet.
Link naar reactie
[quote:fe205e388e="Obi-wan-kenobi"]Na de komst van ATA/33 en hoger maakt dat echter geen donder meer uit, ook niet in welke richting die data op moet.[/quote:fe205e388e]Nou ja, per controller (primair en secundair) nog wel. De Master OF de slave heeft controle over de bus, maar niet tegelijk. Dat is inherent aan (E)IDE en staat los van DMA.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...