Ga naar inhoud

kan master hdd niet vinden???


Aanbevolen berichten

hallo allemaal ik heb een probleempje en ik denk wel dat jullie kunnen helpen: ik heb sinds kort een nieuwe harde schijf erbij. ik heb deze in mijn pc gezet. daar na heb ik allebij de schijfen geformateerd en op de beste van de twee windows opnieuw geinstaleert. nu als ik mijn pc opstart gaat dat heel traag. hij ziet de slave schijf wel maar de master ziet hij niet goed ofzo, in ieder geval hij laat dat niet zien bij de test die je ziet bij het opstarten. daarna als je de eerste 2 schermen hebt gehad in dos komt het scherm van windows xp pro met zon balk daaronder, normaal doet hij dit meteen na het eerste scherm maar nu doet hij er heel lang over en dan krijg ik pas het scherm van windows. waar ligt dit aan? en hoe kan ik zeggen welke schijf master en welke slave is en is hierme het probleem verholpen?
Link naar reactie
hallo ik heb hetzelfde probleem... maar ik snap niet echt wat jullie allemaal bedoelen met die afkortingen zouden jullie het aub iets duidelijker kunnen uitleggen a.u.b. ik ben namelijk niet zo slim :oops: het zou fijn zijn als u mischien een link had aar een site waar het duidelijk staat uitgelegd ofzow met plaatjes als het kan alvast bedankt voor jullie reacties
Link naar reactie
BIEB PC's voor dummies EN DAT IS NIET HATELIJK bedoeld, is een hele grappige serie boeken over computers en computergebruik neem ns even de moeite om een uurtje te lezen IDE zijn je harde schijven ( ook wel HDD genoemd ), Primairy betekend dat die harde schijf ingesteld staat als de eerst mogelijk benaderbare schijf, als je daar je OS ( besturingssysteem , bv Windows ) op hebt staan zal je PC ( Personal Computer ) daarvanaf booten ( opstarten ) CDrom is je CD speler MEM is je geheugen Zo kunnen we nog wel een uurtje doorgaan.... Gebruik anders eens google of de links op de site van ComputerTotaal of ComputerIdee om wat basis kennis op te doen. :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...