Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb anderhalf jaar geleden een Medion-computer aangeschaft met 5 USB 2.0 aansluitingen. Nu heb ik een LaCie externe harddisk aangeschaft highspeed 2.0. Bij aansluiten geeft deze de melding: " snel USB-apparaat aangesloten op trage USB-hub aangesloten" Dit zou betekenen, dat in mijn computer dus geen USB 2.0 aansluiting maar een 1.1 aansluiting zou zijn ingebouwd? (maw. ik ben beduveld? :cry: ) Nu wil ik eigenlijk testen hoe snel mijn USB 2.0 aansluitingen zijn op mijn PC. Weet iemand hoe ik de snelheid van een USB-aansluiting kan meten?
Link naar reactie
Sluit gewoon de externe HD aan en pomp er een flink bestand naartoe. USB 2.0 hoort met een snelheid van ongeveer 480Mbps te lopen, kleine verliezen in de transmissie daargelaten. Dus meten hoe lang het duurt :wink: Kijk vooral ook eens op [url=www.weethet.nl/dutch/hardware_usb.php]deze website[/url], daar staat een zeer interessante lezing over USB Groetjes van Jan Willem :wink:
Link naar reactie
Als je het programma SiSoftSandra download (Google even) en je kijkt bij moederboard, dan zie je wat voor soorten USB aansluitingen je hebt. Een USB2 staat vermeld onder 480mB snelheid. Het versienummer (1 of 2) staat er ook bij. Het kan zijn dat je zowel USB1 als USB2 hebt en dat je de externe HD op een andere USBpoort moet gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...