Ga naar inhoud

Opstartprobleem


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. :D Ik ben nieuw op dit forum en heb een probleem waar ik niet uit kom. Sinds een tijdje heb ik een probleem bij het opstarten van mijn computer. Tijdens het opstarten wordt windows gewoon geladen, maar gelijk nadat ik in windows zit slaat de computer af en begint weer opnieuw met opstarten. Erg irritant en zo kan ik niks met die pc. Kan iemand mij vertellen wat het probleem kan zijn? Harde schijf? Moederbord? Processor? Geheugen? Alle hulp is welkom. :( :(
Link naar reactie
Het gebeurde wel opeens, maar aan het begin heel weinig. Nu heb ik er vaker last van. Ik dacht zelf dat het aan het moederbord lag, maar dat is het niet (Zit nu namelijk een nieuwe MB in) Dus ik denk nu dat het of de harddisk, of de processor (eigenlijk de cooler) is. Maar voor ik meer geld investeer, wil ik graag wat meer zekerheid. Testen is lastig, want het gebeurt niet altijd en ik weet niet wanneer het wel gebeurt en dus ook niet waarom.
Link naar reactie
De koeler is het waarschijnlijk zeker niet, want dan zou je cpu al dood zijn.. Je HDD is het misschien wel. Heb je in het bios S.M.A.R.T. aanstaan? Die vertelt je bij het opstarten of je schijf aan vervanging toe is en dat hij snel kapot gaat... je zou ook een of andere configuratie test kunnen uitvoeren dmv een progje zoals 3d mark
Link naar reactie
SMART aanstaan, maar die geeft niks aan. En het vinkje in systeemherstel weghalen lukt nu iet want zover kom ik niet. Zodra het welkomsscherm tevoorschijn komt, gaat de computer uit en begint hij opnieuw met opstarten. Heb alle kabeltjes al opnieuw aangesloten, processor snelheid lager gezet, ultra DMA uitgezet, heeft allemaal niet geholpen.
Link naar reactie
Ik denk dat ik het probleem heb, alleen ik weet zelf de oplossing niet. Als ik de driver van mijn wireless adapter verwijder, start het systeem nu opeens wel op, alleen heb ik geen wireless connectie meer. De kans is dus erg groot dat hij mijn wireless niet leuk vindt. Is dit op te lossen? Ik heb al de laatste driver geinstalleerd, maar dat vond mijn systeem niet leuk. Heb trouwens een BenQ AWL300 adapter in combinatie met een AWL500 accespoint.
Link naar reactie
Ik heb al de nieuwste driver van de BenQ site gedownload, maar dat werkt ook niet. Op de een of ander manier heeft mijn systeem een conflict (een flinke) met mijn wireless adapter (de driver dan). Kan er een alternatieve (general wireless driver ofzo) driver gebruikt worden? Zonder driver werkt mijn wireless niet natuurlijk. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om een kabel te slepen van mijn wouter naar mijn pc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...