Ga naar inhoud

Geen floppy, maar wel memstick


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een computer waar geen floppydrive op zit. Wel o.a. een USB-memstick. Nu wil ik Partition Magic 8 installeren, maar daarbij wordt sterk aangeraden startfloppy's te maken. Er komt wel een pop-up venster waarin je kunt "browsen", maar als ik de drive-letter van de memstick invul, krijg ik de mededeling: this is not a floppy. Verder lukt het me niet de benodigde gegevens ergens naar toe weg te schrijven. Weet iemand hoe dit is op te lossen? Bij voorbaat dank! Rob
Link naar reactie
[quote:63d587f89d="laurensbot333"]en ook al zou je moederbord het ondersteunen kun je er nog niks mee. pm 8 ondersteunt geen usb appataren[/quote:63d587f89d]Volgens mij moet je gewoon de inhoud van de aangemaakte diskettes op een bootable USB stick kunnen zetten zodat je het kunt draaien. PM heeft nl. niks met USB te maken, zolang het maar 'ergens' van kan starten. Ik zal (als ik daar tijd voor heb) dit weekend eens gaan experimenteren.
Link naar reactie
Graag... Maar ik kan natuurlijk zelf die files niet op een floppy aanmaken. Ik heb nog wel floppy's die op een ouder model computer computer (wel met XP) zijn aangemaakt, die computer had nog wél een floppy-drive. Zouden die files bruikbaar zijn op een nieuwer model met SP2? En terwijl ik zit te tikken schiet me te binnen dat mijn schoonzoon een USB-floppy heeft bij z'n laptop. Maar het hangt ervan af of PM8 'm als een floppy herkent... Alvast bedankt! Rob
Link naar reactie
[quote:80ab46680b="r.bornkamp"]En terwijl ik zit te tikken schiet me te binnen dat mijn schoonzoon een USB-floppy heeft bij z'n laptop. Maar het hangt ervan af of PM8 'm als een floppy herkent...[/quote:80ab46680b]Niet zozeer van PM, maar eerder van Windows. Die moet 'm herkennen als zijnde floppy station (onder A:\) Als dat zo is, dan zal PM 'm waarschijnlijk ook zonder problemen herkennen. Op die manier kun je iig de floppies aanmaken. Kun je waarschijnlijk nog steeds niet booten van die floppen, omdat je PC - zonder eerst te booten naar Windows - die USB floppy drive weer niet herkent.
Link naar reactie
Dat is zeker raar - ik heb het nog eens geprobeerd, maar ze vragen expliciet om een "blank 1,44 MB 3,5" diskette", en wat je ook probeert, hij zegt steeds dat het geen diskette is (en gelijk heeft-ie). Maar ik heb eens op de Symantec site gekeken (had ik natuurlijk eerst moeten doen :-( ), en de oplossing blijkt nogal eenvoudig te zijn: je kan vanaf de PM8-Cd booten. Nou is PM8 bij mij een gedownloade versie, maar van PM7 heb ik wel de originele Cd. Dus maar eens kijken hoe dat werkt... en als het lukt zelf een bootable Cd maken. Bedankt voor alle hulp, Rob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...