Ga naar inhoud

kabel lengte


Aanbevolen berichten

[quote:189d11e30d="Ro"]Kan iemand mij vertellen wat ongeveer de maximale lengte is van een VGA kabel (pc naar monitor) zonder dat er echt verlies optreed? En wat is de maximale afstand waarop een draadloos toetsenbord/muis nog fatsoenlijk werkt? Ro[/quote:189d11e30d]mijn muis deed het op 5 meter nog, maar ik heb een dure... (toen in ieder geval (check specs))
Link naar reactie
Ja tdw, een muis, maar dat is een totaal ander verhaal dan een beeldscherm. Bij een muis is het gewoon een kwestie van wel of niet functioneren. Het signaal is veel minder kritisch. Een signaalvervorming zie je hooguit als je het zou meten met een oscilloscoop (en wie doet dat?). Bij een beeldscherm heb je ook te maken met signaalvervorming, en dat zie je onmiddellijk, nl. door een lelijk beeld. Daarom is men doorgaans terughoudend met verlengkabels, d.w.z. niet langer dan strikt noodzakelijk. Edit: Ik zie achteraf dat die muis ook een onderdeel is van de vraag. Dus het antwoord van tdw is wel relevant, en mijn betoog wellicht een beetje een open deur.
Link naar reactie
draadlooze muis rijkt niet echt heel ver, de mijne haalde ongeveer 3 meter, daarna werd het niet meer echt werkbaar. Video kan op zich best ver ( in het Cultuurcentrum op de Universiteit Twente word gewerkt met een VGA kabel van dacht ik 25 m.) Het is wel zaak om een hoogwaardige kabel te nemen ( waarvan de impedanties kloppen en de afschermingen goed en degelijk en dubbel zijn uitgevoerd. Met goedkope kabels houd je geen beeld meer over. Overigens is het voordeel van een analoog (vga) signaal boven een digitaal (usb/ps2) signaal dat er een ruim overgangsgebied is. kleine storing leid tot lelijk beeld, maar het is nogsteeds beeld. een storing in een digitaal signaal leid tot een signaal dat niet meer herkend word, dus in feite geen signaal meer.
Link naar reactie
dat werkt ook idd, en het is draadloos [quote:7140c26a39]Overigens is het voordeel van een analoog (vga) signaal boven een digitaal (usb/ps2) signaal dat er een ruim overgangsgebied is. kleine storing leid tot lelijk beeld, maar het is nogsteeds beeld. een storing in een digitaal signaal leid tot een signaal dat niet meer herkend word, dus in feite geen signaal meer.[/quote:7140c26a39] het kan aan mij liggen, maar voor beeldschermen en beamers gebruik je in het geval van digitaal toch echt DVI geen usb of ps2, dat is voor de toetsenbord en muis, en VGA is wel voor monitoren. En als ps2 en usb digitaal zijn volgens jou, wat is er dan de analoge versie van? serieel? volgens mij is ps2 gewoon analoog.
Link naar reactie
[quote:67b929d97e="J. de Boer"]Bij een beeldscherm heb je ook te maken met signaalvervorming, en dat zie je onmiddellijk, nl. door een lelijk beeld. Daarom is men doorgaans terughoudend met verlengkabels, d.w.z. niet langer dan strikt noodzakelijk.[/quote:67b929d97e]Meestal vervorming in de vorm van reflecties. Goede kabels kunnen heel lang zijn, kernpunt is de correcte impedantie van de kabels en de afsluiting van die kabels. Soms kan het zelfs zo zijn dat niet de kabel het zwakke punt is maar de monitor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...