Ga naar inhoud

Dual layer burnen lukt niet


Aanbevolen berichten

Hallo allen, Voor de uitgebreide omschrijving van het probleem zal ik eerst even precies op een rijtje zetten wat ik gebruik: Hardware: Pioneer DVR-108 Media: Traxdata DVD+R DL (2.4x) Software: Nero 6.6.0.0 Probleem: Ik probeer zo'n 47 AVIs op 1 DL schijfje te branden. Nero herkent de schijf keurig als een DL met 8,nogwat GB vrij en ik kan alle AVIs er op kwijt. Als ik ga branden doet ie daar in totaal zo'n 45 minuten over (op 2.4 speed). Eerst begint ie met de melding "Burning Layer 1", Als ie op ongeveer 50% is verschijnt "Burning Layer 2". Het lijkt allemaal prima te gaan, het burnen van layer 2 kost echt de helft van de 45 minuten. Bij de data verificatie zijn de AVIs vanaf nummer 24 allemaal "not accessible". Als ik via explorer de DVD open zie ik alle 47 files staan (de TOC is dus in orde), ik kan de eerste 23 ook afspelen zonder problemen, de rest doet echter niets. Bij de 2e poging zijn er iets meer files in orde, maar nog steeds 16 fout. Het lijkt mij dat die 2e layer niet of niet goed wordt gebrand, omdat de eerste helft van de files gewoon toegankelijk is. Ik heb inmiddels 2 vrij prijzige DL schijfjes verziekt en wil het graag daarbij houden... Hier is de Nero log: [url]http://dump.lycantrope.com/nero.txt[/url] Misschien snapt iemand wat hier aan de hand is? Want ik snap er niets van. Ik heb ook geen idee waar het aan kan liggen.
Link naar reactie
[quote:bd49949e21="Fahr"]Het lijkt mij dat die 2e layer niet of niet goed wordt gebrand, omdat de eerste helft van de files gewoon toegankelijk is.[/quote:bd49949e21]Dat lijkt mij ook idd. Ik heb even door je log gebladerd en volgens mij zijn er in de 2e laag gewoon teveel corrupte sectoren op de schijf. Doe anders even een disc quality test met CD/DVD speed (zit in de nero toolkit). Download wel even de laaste versie hier: http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=download.html
Link naar reactie
Je bedoelt "Disc Quality Test" onder het menu "Extra"? Die doet namelijk verrekte weinig... geprobeerd met een gebrande (kapotte) DVD en een lege, maar ik kan niet op de "start" button klikken - deze blijft disabled. Ik kan wel de ScanDisc uitvoeren. Op een beschreven (foute) disk is de uitkomst dat de laatste 50% (ongeveer) onleesbaar is... maar dat wist ik al. Enig idee waarom die Disc Quality Test niet wil starten?
Link naar reactie
[quote:85448d1307="Fahr"]Nog iets; het lijkt me zomaar stug dat dit een media probleem is. Ik heb inmiddels DRIE Dual Layer schijfjes verziekt. Weliswaar allemaal van hetzelfde merk... maar het lijkt me stug dat er zomaar 3 foute tussen zitten. Als het wél zo is, dan koop ik nooit meer Traxdata...[/quote:85448d1307]Het lijkt me eerder een compatibiliteits probleem tussen schijfjes en brander. Heb je de laatste firmware?
Link naar reactie
Ik heb nog eens gekeken naar de log file, maar ik kan niet echt vinden waar het fout gaat. De brandsessie verloopt nl. zonder noemenswaardige mededelingen. Ik zag trouwens wel dat DMA voor je beide HD's uit staat; je zou dat eens aan kunnen zetten voor betere overall prestaties. Wat die schijfjes betreft; ik geloof niet dat het echt slechte schijven zijn. Er zijn genoeg mensen met goede ervaringen. Die hebben echter wel allemaal en NEC drive. Er staan 2 Pioneers tussen, die ook niet helemaal lovend zijn: http://www.videohelp.com/dvdmedia.php?selectmedia=2159#comments Je kunt nog proberen te upgraden naar Nero 6.6.0.1, jij hebt versie 6.6.0.0.
Link naar reactie
Dual layer schijfjes zijn nog slecht op dit moment, er is geloof ik een merk redelijk (verbatim dacht ik) maar de rest is nog niet volwassen. Dat je de disc-quality test niet kan doen is omdat de pioneer de test nog niet ondersteund (scannen op pi en pe fouten) maar hier komt binnenkort verandering in las ik op het forum van cdrlabs. De maker van dvdinfopro is al aan het samenwerken met pioneer om het toe te voegen. (cdspeed zal snel volgen)
Link naar reactie
[quote:64d3178f63="Captain_Kansloos"]Ik heb nog eens gekeken naar de log file, maar ik kan niet echt vinden waar het fout gaat. De brandsessie verloopt nl. zonder noemenswaardige mededelingen. Ik zag trouwens wel dat DMA voor je beide HD's uit staat; je zou dat eens aan kunnen zetten voor betere overall prestaties. Wat die schijfjes betreft; ik geloof niet dat het echt slechte schijven zijn. Er zijn genoeg mensen met goede ervaringen. Die hebben echter wel allemaal en NEC drive. Er staan 2 Pioneers tussen, die ook niet helemaal lovend zijn: http://www.videohelp.com/dvdmedia.php?selectmedia=2159#comments Je kunt nog proberen te upgraden naar Nero 6.6.0.1, jij hebt versie 6.6.0.0.[/quote:64d3178f63] Die DMA viel mij ook al op ja, maar goed, dat is een heel ander verhaal. Maar goed, ik zal eens kijken of ik een paar van die Verbatim Dual Layers kan bemachtigen om te zien wat die doen. Het lijkt er echter steeds meer op dat het aan het apparaat ligt en niet aan de schijfjes... dat baart mij toch zorgen :S Misschien had ik toch beter een NEC kunnen kopen. Met alle andere media (niet-DL) werkt dit apparaat echter perfect...
Link naar reactie
[quote:4386bfcdcb="Fahr"]Misschien had ik toch beter een NEC kunnen kopen.[/quote:4386bfcdcb]Ik denk dat dat een beetje kort door de bocht is. Toevallig ben ik aan het wachten op mijn bestelde NEC-3500, maar die heb ik voornamelijk gekozen op basis van de relatief positieve reviews en de voordelige prijs. Dual layer vindt ik voorlopig nog geen prioriteit, maar het is wel mooi meegenomen zeg maar. Die Pioneer wordt volgens mij in geen enkele review echt afgeschoten; ik geloof dan ook niet dat het een per definitie slechtere of betere brander is dan de NEC. Je hebt waarschijnlijk gewoon een beetje pech met de specifieke media/brander combo. Maar daar loop je bij iedere DVD brander tegenaan, zoals HJS ook al aangeeft. Het blijft wat dat betreft nog steeds een beetje puzzelen en gokken wanneer je een set recordable DVD's koopt.
Link naar reactie
[quote:5f94c76933="Fahr"]Op aanraden van Pioneer zelf heb ik toch een Verbatim DL disc aangeschaft. Deze werkt perfect! Zonder problemen gebrand en alles is leesbaar. Voortaan dus Verbatim voor mij. Bedankt voor alle reacties :)[/quote:5f94c76933] Dit wil helemaal niet zeggen dat je met Verbatim schijven geen problemen meer zult hebben. Het is goed mogelijk dat een nieuwe produktiereeks toch weer UFO's produceert. Zoals altijd bij het begin van de produktie van nieuwe media, is het altijd afwachten of brander a overweg kan met media d.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...