Ga naar inhoud

HjachThis log machine schakeld steeds uit


Aanbevolen berichten

Bedankt voor je reactie tafelpoot. Zondag over een week (18-12) wordt de pc bij mij gebracht om alles eens rustig te bekijken. Ik heb inmiddels al een reepje geheugen om te testen (op advies van pcguy) en een testprogramma voor de (WD) HD. Bij mij om de hoek zit Mycom, (prima service) en ik weet bijna zeker dat die een voeding willen uitproberen zoals jij adviseerd. Ik zal over ruim twee weken even een terugmelding doen hoe alles is afgelopen. Edit: ik zag na plaatsing van mijn antwoord de reactie van Wim pas. Ik ken dat programma, maar hoe weet ik wat de juiste waarden zijn?
Link naar reactie
[quote:6532839a51="gerardb"]maar hoe weet ik wat de juiste waarden zijn?[/quote:6532839a51]12V +/- 10%, anderen +/- 5%; -12V en -5V hoef je niet naar te kijken (tenzij het om een oude 386 of 486 gaat). Post de waardes maar, kunnen we misschien nog wat conclusies uit trekken. (bv eem lage 5V en een hoge 12V duidt meestal op een onderbemeten voeding)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Zoals beloofd zou ik nog even terug komen op dit probleem. Via MBM ben ik er achter gekomen dat niet de voltages maar de temperatuur de boosdoener was. In onbelaste toestand liep de processor temperatuur op tot 56° en het mobo tot 28°. Als ik progs draaide die de uitschakel problemen veroorzaakten liep de temp op tot 65° waarna uitschakeling volgde. Ik vond de standaard koeler wel erg klein voor een AMD 2100 dus heb een nieuwe Nexus gemonteerd. Dit gaf een verbetering van een graad of 10. Ik vond dit eigenlijk nog te hoog en heb een extra ventilator ingebouwd. Nu krijg ik met geen enkel programma de temp boven de 51°. In vergelijking met mijn eigen P4 nog hoog, maar voor een AMD schijnt dit normaal te wezen. Alleen de extra ventilator geeft natuurlijk ook weer extra lawaai, maar ja... Ik hoop dat het apparaat straks weer ingebouwd ook zijn werk naar behoren doet en wil iedereen nog bedanken voor zijn/haar bijdrage.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...