Ga naar inhoud

HjachThis log machine schakeld steeds uit


Aanbevolen berichten

Wil iemand eens naar dit logje kijken? De PC schakeld tijdens scannen van Ad-Aware, Spybot of de virusscanner spontaan uit. Logfile of HijackThis v1.98.2 Scan saved at 14:09:51, on 13-11-2004 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\savedump.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe D:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe D:\Utilities\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE D:\Program Files\Nikon\NkView6\NkvMon.exe C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IMApp.exe C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe D:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe C:\Program Files\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe D:\Utilities\Totalcmd\TOTALCMD.EXE D:\Utilities\CWShredder\HijackThis.exe C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startpagina.nl/ R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.startpagina.nl/ R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file) O2 - BHO: (no name) - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - (no file) O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - D:\UTILIT~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] D:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe O4 - HKLM\..\Run: [Acronis True Image Monitor] D:\Utilities\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMail.exe /c O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE" /background O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit O4 - Global Startup: NkvMon.exe.lnk = D:\Program Files\Nikon\NkView6\NkvMon.exe O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000 O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - D:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O16 - DPF: {003FADA5-8FEE-11D6-AFB7-0004768F6183} (CryptoRSA Control) - https://www.p3.postbank.nl/sesam/CAX.cab O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} - O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} - O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} - O16 - DPF: {DE591B16-A452-11D6-AED1-0001030A4E46} (PBGNX Control) - https://gto.postbank.nl/GTO/PBGNX.cab O16 - DPF: {F00F4763-7355-4725-82F7-0DA94A256D46} (IMDownloader Class) - http://www2.incredimail.com/contents/setup/downloader/imloader.cab
Link naar reactie
Hallo Gerardb Deze mag je in hijackthis fixen, is echter niet perse nodig. [list:6185526ff0][b:6185526ff0]R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file) [/b:6185526ff0][/list:u:6185526ff0] Rechtsklik op deze computer -> eigenschappen -> geaveranceerd -> onder het kopje opstart en herstel instellingen klik je op instellingen -> vinkje weghalen voor automatisch opnieuw opstarten -> ok -> ok -> herstart de pc en scan weer met de progs waarbij hij uitvalt, nu krijg je een bsod met foutcodes waarmee we waarschijnlijk de oorzaak kunnen vinden.
Link naar reactie
Wat stond er ongeveer bovenaan voor een code (moeten woorden voorstellen)? Daar heb ik eerlijk gezegd wat meer aan als aan al die kleine codes (getallen) onder. En draai anders even memtest: www.memtest.org Ik laat dit even naar hardware verplaatsen, dit gaat waarschijnlijk om kapotte onderdelen en daar lopen meer hardware junks rond.
Link naar reactie
Het verhaal begint met": als dit de eerste keer is enz. dan wordt nog gevraagd eventueel op te starten in veilige modus. daar blijft de pc echter hangen, dus lukt ook niet. De foutcode is: stop: 0x0000007F (0x0000000, 0x00000000, x00000000, 0,00000000) Als laatst bezig met starten van de fysieke geheugendump. Vervolgens ; klaar. en neem contact op met systeembeheerder voor hu] Enig idee?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo, ik heb even een 'oudje' van stal gehaald omdat ik na twee weken weer met de zelfde PC bezig ben. Zoals te lezen is de log clean en werd mij geadviseerd mem32 te draaien. Het probleem is echter dat ook als dit progje draait de machine er na 5 á 7 minuten de brui aan geeft, en dus spontaan uitschakeld. Overigens zonder dat er een error gemeld is. Als bijkomende informatie kan ik het volgende nog melden: opnieuw opstarten lukt niet, je moet de pc eerst spanningloos maken door de tafelcontactdoos uit te schakelen en een paar minuten wachten. Als je daarna de spanning weer inschakeld start de pc gelijk op, dus zonder op de startknop de drukken. ik hoop dat er iemand is die aan de hand van deze nieuwe informatie een idee heeft wat er aan de hand kan zijn.
Link naar reactie
Helaas, de afstand tot thuis is 150 km. In mijn eigen omgeving zou dat wel lukken maar hier niet. Waarom denk je trouwens aan het geheugen? Ik vraag dit omdat er geen errors gegeven worden. Er is overigens nog iets vreemds, ik ben nu al een uur bezig zonder problemen maar zodra ik de virusscan, Ad-Aware of Spybot draai is het gelijk over. Schakeld dan accuut uit.
Link naar reactie
Op een moment van zo'n scan word het geheugen vrij vol gezet, daarom lijkt het mij dat het mem kapot is. Eventueel moederbord of processor maar in eerste instantie denk ik het mem, en als de afstand tot bij jou thuis 150km is, kan je het niet meenemen als je er weer heen gaat? Bovendien is het geen spyware/virus probleem, in memtest ga je daar namelijk omheen en valt hij ook uit.
Link naar reactie
Heb je gelijk in pcguy, alleen ik kom er niet zovaak, nu toevallig al na twee weken, en ze willen de PC niet graag lang kwijt. Ik snap dat het geen virus en/of spyware is, maar ik vind het zo vreemd dat er bv. rustig een uurtje geïnternet kan worden of welk prog ook laten draaien maar zodra er gescand gaat worden met welk programma dan ook is het gelijk mis. Het moederbord lijkt mij inderdaad niet waarschijnlijk, deze is voor de zelfde kwaal (in de garantie periode) vervangen bij Vobis. Daar ga ik denk ik maar niet meer naar toe. Bij gelegenheid eens een ander geheugen reepje proberen lijkt mij wel een goed plan.
Link naar reactie
Tijdens het scannen, virus, adaware e.d. staat de harde schijf continu te draaien, en wordt een groot deel van het geheugen gebruikt, dit resulteert in een hoog stroomverbruik, denk dus eerder dat je voeding de oorzaak is. Ook het feit dat je eerst de stroom volledig dient af te koppelen alvorens de voeding terug wil opstarten bevestigd dit.
Link naar reactie
Het betreft een huis tuin en keuken PC'tje die eigenlijk hoofdzakelijk gebruikt wordt voor Internet, mailen, msm'n Word enz. 'Zware' spelletjes worden er eigenlijk niet op gespeeld. Iets van Back Gammon, Lingo enz. Het betreft overigens een Asrock K7S8X board. Ik zelf zat overigens ook een beetje in de richting van Eddy te denken, omdat de stroom eerst geheel uitgeschakeld moet worden voor dat opnieuw opstarten weer mogelijk is. Kun je overigens zo'n voeding doormeten of op een of andere maniet testen?
Link naar reactie
Hoi pcguy, ik ben nu natuurlijk weer thuis dus kan ik niks meer controleren. Ik weet trouwens ook niet waar ik die voltages kan aflezen of controleren. Kun je mij uitleggen waar en wanneer ik dit doen moet? Net voor hij uitvalt schrijf je, maar ik krijg helaas geen melding "let op ik stop er na 30 seconden mee' . Het uitvallen wisselt nl. nogal. Bij gewoon internetten gebeurt het misschien na een uur (of helemaal niet) maar bij een scan tussen enkele seconden á 5 minuten. Het is mij gister eenmaal gelukt Ad-Aware te draaien. Bij Spybot kwam ik de eerste keer tot ongeveer 95%. En de volgende keer werd Spybot niet eens opgestart, schakelde gelijk uit. Je wordt gewoon gek van zo'n apparaat.
Link naar reactie
Daar zijn wel progjes voor, ik kan alleen even niet op de naam komen. :-? Wat betreft net voor het uitvallen: draai een scan en dan zie je vanzelf wanneer hij uitvalt, hou gewoon steeds de voltages in het oog. (Is misschien wat geduld voor nodig maar zo is wel te zien of er iets met de voltages gebeurt t.o.v als er niks met de pc gedaan word.
Link naar reactie
heb ook zoiets meegemaakt, ik heb de voltages dan nagekeken in het bios ik zat met de 12v op 10 en soms zelfs 8v een nieuwe voeding was de enige oplossing, misschien met een computerwinkel afspreken dat je er een voeding gaat halen, ze er in stoppen en kijken of het nu wel werkt, zelfde probleem? gaan wisselen... niet elke pc-winkel zal dit willen, maar je kan maar proberen Tafelpoot
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...