Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb een externe hd die via firewire op mijn pc is aangesloten. Dit heeft prima gefuctioneerd tot deze morgen. Bij het aanschakelen van de disk wordt deze in "Deze Computer" als lokaal station herkend en hij krijgt ook een drive letter. Als ik de hd wil kiezen krijg ik de boodschap dat de schijf niet geformateerd zou zijn. Wat is hier aan de hand en ben ik nu alle gegevens op die schijf (+- 150GB!!!) kwijt?
Link naar reactie
Ik heb dus het zelfde probleem. Externe Firewire HD behuizing "ICY BOX" en +-160gb schijf erin. Ik draai windows XP. werkte perfect tot deze middag. In Computer management: Disk Management: kan ik er weer voor kiezen om de disk te activeren, net zoals je doet wanneer je een nieuwe hd hebt. Maar dat ben ik dus niet van plan, want dat zou volgensmij betekenen dat ik alles kwijt ben wat er op stond. En er staan allemaal projecten op, dus dat wil ik echt niet. Is het misschien een oplossing om hem wel te activeren, maar dan 'snel' te formateren en een data recovery tool te gebruiken? En weet dan iemand een goede tool die ik kan gebruiken. Grt Reinier
Link naar reactie
Ik heb tzelfde bij mijn backup machine, data op 3 partities RAW :evil: Ben op download.com tegen Get data back aangelopen en die 2 progs aan t downloaden. ( 1 voor NTFS en 1 voor FAT ) Heb ook een duits porogje geprobeerd , maar dat was Lauw Loene PCinspector heette dat. Misschien dat t voor jullie wel werkt, ik ga vrijdag aan de gang met Data recoveren
Link naar reactie
Ik heb "PC Inspector File Recovery" gevonden en die beweert ook van alles te kunnen repareren, maar ik krijg een erg vreemde write acces violation als het programma begint met het bekijken welke drives ik allemaal heb :S beetje vreemd. En mijn externe HD is NTFS. Ok, ga ik het meteen proberen met die programmatjes. Ik hou jullie op de hoogte. Grt Reinier
Link naar reactie
De hd (Maxtor 6Y160P0) is drie maanden oud en mijn besturingssystemen zijn XP Home en Pro en Linux. Ik heb ook pcinspector geprobeerd maar dat leverde een aantal terugevonden clusters op maar ik heb geen idee wat ik daarmee aan moet. De disk activeren via diskmanagement wist volgens een vrien van mij echt alles, dus dat is ook geen oplossing. Mischien dat GetDataBack een oplossing is
Link naar reactie
Het werkt. GetDataBack fot NTFS 2.31 heeft het voor me opgelost. De License key voor GetDataBack kost je 90 euri. Maar diverse zoek sites bieden de oplossing voor arme studentjes ;) Het enige wat een beetje vervelend is, is dat sommige directory namen niet behouden zijn en dat er een directory uit de orginele directory is 'gevallen', maar zover ik kan zien is alles terug gevonden. Grt Reinier
Link naar reactie
t.a.v.Nelson: De externe hd is op FAT32 geformateerd. Ik heb daar in het verleden vanuit Linux naar toe geschreven (de laatste keer ong. 2 weken geleden) maar linux heeft op de hd nooit file- of diskchecks uitgevoerd. Er werd rechttoe rechtaan overgeschreven zonder foutmelding o.i.d. t.a.v Reinier: GetDataBack for FAT32 doet het blijkbaar ook. Alleen kwam ik er na ruim 1,5 uur achter dat de free versie wel de bestanden opspoort maar je ze niet naar een andere schijf kan kopiëren;dom, dom, dom. Ik heb dezelfde oplossing gevonden voor het license probleem als jij. Ik ben ook een aantal directories en files kwijt maar het overgrote deel van mijn data is weer bruikbaar(85 van de +- 100 GB) Ik denk dat een deel van het verlies te wijten is aan de andere rescue programma's en methoden die ik al geprobeerd heb. GetDataBack is m.i. een echte aanrader Ik blijf echter met een vraag zitten: Hoe is het probleem ontstaan? Ik heb er altijd voor gewaakt de hd volgens de regels aan- en af te koppelen. Gezien de reacties zijn er meer mensen dit tegengekomen. Wat is de oorzaak? Heeft het te maken met duur dat de hd aangekoppeld is? Bij mij trad de fout op nadat de hd ong. 1 uur aanstond. De externe behuizing is voorzien van een (werkende)ventilator dus oververhitting lijkt mij sterk.
Link naar reactie
[quote:065b26fb7e="gi32288"]Heeft het te maken met duur dat de hd aangekoppeld is? Bij mij trad de fout op nadat de hd ong. 1 uur aanstond. [/quote:065b26fb7e] Nee, daar zou het niks mee te maken moeten hebben. Maar nu je die externe harde schijf (tijdelijk) in een pc hebt, maak dan eerst van de data daarop een goede back-up. Om 'm daarna te testen met de diagnostics van de harde schijf fabrikant. Als de diagnostics 'm af keuren, dan zou je wellicht van de garantie gebruik kunnen maken. Wordt de harde schijf wel goed gekeurd, dan is het altijd nog mogelijk dat de partitie tabel op de één of andere manier corrupt is geworden. De partitie tabel zal dan opnieuw moeten worden gecreëerd, waarbij de partitie(s) opnieuw moeten worden geformatteerd. Indien dat niet helpt, kan het wellicht nodig zijn de probleem harde schijf met de diagnostics diskette te formatteren op Low Level, waarbij uiteraard alle partities worden verwijderd.
Link naar reactie
Een vriend vanme heeft hetzelfde probleem en die heeft een nieuwe HD losgepeutert by MyCom waar hij die HD gekocht had (niet de behuizing). En we hebben allebij een ICY BOX behuizing. We zijn van mening dat het wel eens aan die behuizing kan liggen. Ik heb de HD nu opnieuw geformateerd en hoop dat het zich niet meer voor zal doen, anders uh ga ik rel schoppen bij de verkoper van mijn hd behuizing :P Succes allemaal! Grt Reinier
Link naar reactie
Heb je geen garantie meer op die HDD ?? Losverkochte schijven hebben een veel langere als OEM schijven. <ik ben nu met Maxtor aan t mailen ivm RMA, maar die mensen willen zo n teringzooi weten dat ik eerst met Everest aan de gang moet . ENdie bak boven werkt volgens mij op dit moment met morse ZOOOOO traag VRESELIJK Laten we elkaaar op de hoogte houden CU
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...