Ga naar inhoud

Nieuwe hardware gevonden


Aanbevolen berichten

Hi, telkens wanneer ik een camera of een flashdisk on een nieuwe DVD branden aansluit of installeer komt het systeem met de melding "nieuwe hardware gevonden" Is toch goed zou je denken? En vervolgens kan het de benodigde sotware niet vinden :( Maar het vreemde is dat alles functioneerd. Vind het alleen vreselijk irritant telkens weer die procedure te moeten doorlopen. Zelfs leveranciers van genoemde apparaten weten geen oplossing. Systeem: windowsXP/SP2/512Mb/80Gb Wie weet raad?
Link naar reactie
Heb je dit sinds SP2? Zo ja, graag merk en type van het apparaat. Zo niet, het volgende: in principe XP heeft veel besturing programma’s (bestanden) dus in principe kunnen sommige apparaten werken ook zonder de originele software. Om vreemde meldingen te voorkomen is het verstandig om het ontkoppelde apparaat, eerst de software te instaleren (vanaf CD-ROM). Vervolgens PC opnieuw opstarten maar dan wel het gekoppelde apparaat. Windows gaat dan melden dat nieuwe hardware is gevonden en configureert deze met de geïnstalleerde software.
Link naar reactie
Ten eerste bestaat het fenomeen al van voor de sp2. Bij sommige apparaten heb je zelfs geen installatie software (de drivers moeten ergens op je harde schijf staan) Ook die vind ie niet (maar het werkt wel en geen opmerkingen in apparaat beheer). Bij m'n camera zit wel software welke ook niet geinstalleerd kan worden (maar wel werkt) Mijn Usb flash disk precies hetzelfe. Op elke pc werkt het goed behalve de mijne terwijl alle andere usb apparaten het wel doen (zoals de scanner toetsenbord enz. Schijnbaar mis ik iets??
Link naar reactie
Bij mij ook niet. Ik sluit m'n Digi-cam aan en hij komt zeuren met installatiebestanden zoeken op Internet of weet ik waar ? Neen, nu nog niet en installeer automatisch. Ondanks dat ik zeg "ignore warning and install anyway" blijft ie roepen met "continue ?" Dus moet ik de installatie door laten gaan ? Dan komt ie met codecs en weer continue. Dan komt ie met een ander apparaat en weer continue. Dan komt ie met protocollen en weer continue. Dan komt ie met audiodingen en weer continue... Zo 7 keer continue ondanks optie "ignore warning and install anyway " en make this the system default. nah.. belachelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...